واتس‌اپ صورتی یا بدافزار صورتی

کمیته رکن چهارم – اپلیکیشن واتس‌اپ صورتی باعث می‌شود تا کاربران کنترل دستگاه‌های خودشان را از دست دهند.

رگولاتور ارتباطات مالزی به مردم نسبت به دانلود یک برنامه مخرب به نام واتس‌اپ صورتی (WhatsApp Pink) هشدار داد و گفت که دانلود این اپلیکیشن یک خطر امنیتی جدی است.

واتس‌اپ صورتی به دروغ قابلیت‌هایی نظیر ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی بهتر، رابط کاربری سفارشی و توانایی انتقال فایل‌های بزرگتر از واتس‌اپ را تبلیغ می‌کند.

این برنامه مخرب می‌تواند به داده های موجود در تلفن هوشمند کاربر مانند عکس‌ها، پیامک‌ها و فهرست مخاطبان دسترسی پیدا کند.

این رگولاتور گفت: کاربران ممکن است پیام‌ها و لینک‌هایی را دریافت کنند که به نظر می‌رسد از واتس‌اپ است و از آن‌ها دعوت می‌کند تا اپلیکیشن جدید را امتحان کنند.

MCMC توصیه می‌کند که عموم مردم فقط برنامه‌های تلفن همراه را از فروشگاه‌های رسمی مانند اپ استور اپل، پلی استور گوگل و اپ گالری هوآوی دانلود کنند.

توصیه مالزی به دنبال هشدار مشابه پلیس هند در بمبئی است. بر اساس گزارش ایندیا تایمز، در این هشدار از مردم هند خواسته شد به توصیه‌ای با عنوان «واتس‌اپ صورتی: هشدار قرمز برای کاربران اندروید» مراجعه کنند.

بر اساس گزارش‌ها، توضیح داده شده است که چگونه واتس‌اپ صورتی دستگاه کاربر آسیب‌دیده را با تبلیغات متعدد بمباران می‌کند و باعث می‌شود کنترل دستگاه خود را از دست بدهد، زیرا کلاهبرداران می‌توانند به داده‌های شخصی مانند گذرواژه‌های یکبار مصرف (OTP) و مخاطبان دسترسی پیدا کنند.

این توصیه توسط آژانس آموزش امنیت اطلاعات و آگاهی زیر نظر وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات در هند منتشر شد.

در پاسخ به سؤالات CNA در مورد این برنامه مخرب، واتس‌اپ به اطلاعات ایمنی در وب سایت خود اشاره کرد که می‌گوید برنامه‌های غیررسمی ممکن است دارای یک بدافزار باشند که می‌تواند داده‌های کاربران را بدزدد و به تلفن آن‌ها آسیب برساند.

اگر از برنامه‌های غیررسمی شخص ثالث استفاده شود، واتس‌اپ همچنین ممکن است به طور موقت یا دائم حساب کاربری را مسدود کند.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.