فضای ابری هنوز هم برای هکرها جذاب است

کمیته رکن چهارم – تحقیقات نشان داده است که فضاهای ذخیره‌سازی ابری به محل موردعلاقه هکرها برای حملات سایبری تبدیل شده‌اند.

شرکت امنیتی Thales، یکی از برترین شرکت‌های امنیت سایبری در جهان، ارقام جدیدی را اعلام کرده است که نشان می‌دهد آمار حملات سایبری به فضای ابری روز به روز در حال افزایش است، به‌طوری که تقریباً از هر پنج کسب‌وکار (۳۹ درصد) دو کسب‌وکار در سال گذشته نقض داده‌ها را در محیط ابری خود تجربه کردند.

مطالعه نزدیک به ۳۰۰۰ متخصص فناوری اطلاعات و امنیت از ۱۸ کشور، واقعیت ترسناک بسیاری از حملات ابری را آشکار می‌کند که بیش از نیمی از آن‌ها (۵۵ درصد) به خطای انسانی نسبت داده می‌شود.

ماه‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در هوش مصنوعی بوده‌ایم و بسیاری از شرکت‌های امنیت سایبری اکنون امیدوارند که هوش مصنوعی بتواند نقشی در امنیت داده‌های شرکت ایفا کند.

تعداد کسب‌وکارهایی که می‌گویند حداقل ۴۰ درصد از داده‌های ابری آن‌ها حساس است، از کمتر از نصف (۴۹ درصد) در سال گذشته به سه‌چهارم (۷۵ درصد) افزایش یافته است.

رمزگذاری که موضوعی داغ برای داده‌ها و ارتباطات آنلاین است، یکی از بخش‌های جالب توجه این مطالعه بود. در حالی که بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات ابری از رمزگذاری استاندارد صنعتی یا بالاتر استفاده می‌کنند، واقعیت این است که تخمین زده می‌شود نیمی (۴۵ درصد) از داده‌های ابری در حال حاضر رمزگذاری شده است. تعداد بسیار کمی از کسب‌وکارها کنترل کاملی بر کلیدهای رمزگذاری خود دارند.

پیچیدگی‌های بیشتر به شکل افزایش نرخ پذیرش چند خدمات ابری و همچنین محیط‌های ترکیبی است که ذخیره‌سازی ابری را با ذخیره‌سازی اولیه ترکیب می‌کند. نابرابری بین خدمات مختلف باعث می‌شود که کسب‌وکارها با مشکل مواجه شوند.

این در حالی است که ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی شرکت Thales معتقدند که مدیریت داده‌های ابری پیچیده‌تر از on-prem است.

با نگاهی به آینده، واضح است که کسب‌وکارها باید قدم به قدم در مسیر امنیت سایبری و داده‌های خود قدم بگذارند. علاوه بر رمزگذاری، تنها دوسوم (۶۵ درصد) از احراز هویت چند عاملی در حساب‌های خود استفاده می‌کنند. در حالی که این رقم نشان دهنده رشد کمی در مقایسه با سال قبل است، بسیاری از مشاغل هنوز در این مراحل ساده شکست می‌خورند.

در عصر رویکردهای ترکیبی و اشتراک‌های رو به رشد ایمن‌سازی محیط‌های آنلاین حیاتی‌تر می‌شود.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.