نحوه محافظت از خود در برابر حمله سایبری بلوتوث

کمیته رکن چهارم – کارشناسان معتقدند که فناوری بلوتوث راهی برای حمله سایبری از سوی مجرمان است.

کارشناسان معتقدند که فناوری بلوتوث به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا می‌تواند به سرعت یک دستگاه الکترونیکی را به دستگاه دیگر نزدیک متصل کند. با این حال، در برابر حملات سایبری «Bluesnarfing» آسیب‌پذیر است. کارشناسان چگونگی جلوگیری از هک شدن در اتصال بی‌سیم را در ذیل توضیح داده‌اند :

«Bluesnarfing که ترکیبی از کلمات بلوتوث (Bluetooth) و «snarf» به معنای «دزدیدن» است، به داده‌ها از طریق یک اتصال بی‌سیم غیرمجاز دسترسی پیدا می‌کند. مجرمان سایبری می‌توانند تلفن همراه، تبلت، ساعت هوشمند و سایر ابزارهای پوشیدنی شما را هک و رمز عبور، ایمیل‌ها و عکس‌ها را بدون اینکه شما متوجه شوید سرقت کنند.

حملات bluesnarfing چگونه کار می‌کنند

برای اجرای Bluesnarfing، مجرمان سایبری باید در نزدیکی دستگاهی باشند که می‌خواهند به آن متصل شوند. از آنجایی که بلوتوث یک اتصال بی‌سیم و با برد کوتاه است، معمولاً در فاصله بیش از ۱۰ تا ۱۵ متر از محدوده خارج می‌شود. مجرمان سایبری در مجاورت خود به دنبال دستگاه‌هایی با محافظت ضعیف می‌گردند.

دستگاه‌ها فقط می‌توانند از طریق بلوتوث از طریق یک کد به یکدیگر متصل شوند تا آنها را جفت کند و اطلاعات دسترسی یکدیگر را به اشتراک بگذارد. مجرمان سایبری با استفاده از برنامه‌های خاص می‌توانند از این قسمت عبور کنند.

مجرمان سایبری پس از اتصال به دستگاه قربانی می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌ها را ببینند و کپی کنند. آن‌ها می‌توانند برای ورود به نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی، جعل هویت قربانی خود و خرید آنلاین گذرواژه‌ها را سرقت کنند.

نکاتی برای محافظت از خود در برابر bluesnarfing

به گفته محققان، امنیت آنلاین به خود فرد بستگی دارد. با پیروی از این توصیه‌ها می‌توانید از حمله به دستگاه‌های خود از طریق بلوتوث جلوگیری کنید :

وقتی از بلوتوث استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید. با این کار احتمال اینکه مجرم سایبری بدون اجازه شما به دستگاه شما متصل شود کمتر می‌شود.
حالت «قابلیت کشف» را خاموش کنید. به این ترتیب، دستگاه شما برای مجرمان سایبری قابل مشاهده نخواهد بود.
درخواست جفت کردن افراد غریبه را نپذیرید. همیشه درخواست‌های غیرمنتظره یا ناشناخته برای جفت کردن دستگاه خود را رد کنید.
از رمزهای عبور امن استفاده کنید. مطمئن شوید که از دستگاه خود با یک رمز عبور ایمن و غیرقابل حدس زدن محافظت می‌کنید. از رمزهای عبور ساده مانند «۱۲۳۴» و «۰۰۰۰» اجتناب کنید.
نرم‌افزار خود را به‌روز نگه دارید. مطمئن شوید که آخرین پچ‌های امنیتی را روی دستگاه خود نصب کرده‌اید.
دستگاه‌های الکترونیکی بی‌سیم شما مجموعه‌ای از داده‌های ارزشمند را در خود جای می‌دهند. مجرمان سایبری حتی از کوچک‌ترین نظارت‌ها برای دسترسی به داده‌های شما سوءاستفاده می‌کنند و ایمن‌سازی اتصال بلوتوث به عهده شما است.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.