FBI هشدار داد: هکرها با هوش مصنوعی بدافزار تولید می کنند

کمیته رکن چهارم – یکی از مقامات FBI اخیراً اعلام کرده که مدل‌های زبانی هوش مصنوعی یکی از اصلی‌ترین عوامل گسترش بدافزار و حملات سایبری در فضای مجازی هستند. به گفته وی، هوش مصنوعی مولد به دلیل قابلیت کدنویسی و تولید بدافزار به یک ابزار قدرتمند برای هکرها تبدیل شده است.

دفتر تحقیقات فدرال (FBI) اخیراً اعلام کرده که هوش مصنوعی تقریباً به همه جنبه‌های فعالیت‌های مجرمانه سایبری از آغاز توسعه بدافزارها گرفته تا استقرار و انتشار آن‌ها کمک می‌کند.

یکی از مقامات FBI در تماس با رسانه‌های آمریکایی اظهار داشت که مدل‌های زبانی منبع باز رایگان و قابل تنظیم در بین هکرهایی که سعی در گسترش بدافزار، انجام حملات فیشینگ و سایر انواع کلاهبرداری دارند، به طور فزاینده‌ای در حال محبوب شدن هستند.

علاوه بر این، توضیح داده شده که بدافزارهای تولید شده با کمک هوش مصنوعی در فضای مجازی رو به افزایش هستند، بدافزارهایی که به طور هدفمند برای حمله به کاربران آسیب‌پذیر اینترنت ساخته شده‌اند.

هوش مصنوعی مقصر افزایش حملات سایبری شد

مقامات FBI بر این باورند که هوش مصنوعی مولد به دلیل توانایی‌های که در زمینه کدنویسی دارد، می‌تواند یک منبع جذاب برای تولید بدافزار توسط هکرها باشد. در حال حاضر ده‌ها مدل زبانی هوش مصنوعی با قابلیت کدنویسی وجود دارد که می‌توانند به یک ابزار تولید و رفع مشکل کد برای هکرها تبدیل شوند.

علاوه بر این، گزارش‌های FBI حاکی از آن است که مدل‌های زبانی ذکر شده نه تنها قابلیت توسعه بدافزار را دارند، بلکه می‌توانند برای کسانی که قبلاً این مهارت را نداشته‌اند، یک دروازه ورود باشند.

FBI هشدار داد که راه‌اندازی مدل‌های چند وجهی مانند GPT-4 باعث شده تا هکرها توانایی تولید ویدئوهای دیپ فیک نزدیک به واقعیت را کسب کرده و قربانیان را مجبور به پرداخت هزینه در برابر اطلاعات حساس و غیره کنند.

در همین راستا، اوایل سال جاری بود که شرکت متا از یک هوش مصنوعی جالب به نام Voicebox رونمایی کرد که توانایی تبدیل متن به گفتار بر اساس یک کلیپ صوتی چند ثانیه‌ای را داشت.

در همان زمان محققان متا اعلام کردند که هوش مصنوعی Voicebox به دلیل نگرانی‌های مربوط به سوءاستفاده از آن، فعلاً در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت.

منبع : شهر‌ سخت افزار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.