تغییر نام‌کاربری مدیرعامل توییتر(ایکس)، ترول‌ها را دست‌به‌کار کرد

کمیته رکن چهارم – پس‌از اینکه لیندا یاکارینو نام کاربری خود را در X تغییر داد، یکی از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی نام کاربری قبلی او را برای خود ثبت کرد.


ایلان ماسک در آخرین هفته‌ی جولای اعلام کرد نام توییتر را به ایکس (X) تغییر می‌دهد که این موضوع نشان‌دهنده‌ی وسواس همیشگی میلیاردر معروف نسبت‌به حرف X است. لیندا یاکارینو در ماه می به‌عنوان مدیرعامل توییتر انتخاب شد و اکنون برای جشن گرفتن تغییر نام توییتر به ایکس، نام کاربری خود را از lindayaccs به lindayaX تغییر داد و بلافاصله پس‌از اینکار، یکی از کاربران، نام کاربری قدیمی یاکارینو را برای خود ثبت کرد.

نام کاربری lindayaccs اکنون متعلق به‌کسی است که حداقل حس شوخ‌طبعی قابل‌قبولی دارد. این اکانت‌ شباهت بسیار زیادی به حساب قبلی یاکارینو دارد و حتی از عکس واقعی او استفاده می‌کند، با این تفاوت که در چندین بخش از این صفحه عبارت parody نوشته شده است.

حساب جعلی یاکارینو بسیار فعال است و جوک‌های ساده‌ای مانند «سلام خزنده‌ها!» و «بیایید به توییتر برگردیم! کی با منه؟» منتشر می‌کند.

شخصی که نام کاربری قبلی مدیرعامل ایکس را برای خود ثبت کرده، هیچ‌کدام از خط‌مشی‌های این پلتفرم اجتماعی را زیرپا نمی‌گذارد. این شرکت می‌گوید اکانت‌های تقلیدی در ایکس مجاز هستند و می‌توانند از عناصر هویت شخص دیگری استفاده کنند؛ البته برای چنین کاری باید کلمات parody، fake و fan یا commentary را در نام کاربری و توضیحات بیوگرافی خود درج کنند. به‌هر حال ماسک تمایل خود را برای حذف یا تغییر برخی قوانین شرکتش نشان داده است و بنابراین احتمال دارد عمر حساب کاربری جعلی lindayaccs کوتاه‌مدت باشد.

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی معمولاً بخش‌های امنیتی بسیار قدرتمندی دارند که به شما کمک می‌کنند از انجام اشتباهات آشکاری که باعث ایجاد مشکلاتی مثل جعل هویت مدیران می‌شوند، جلوگیری کنید. متأسفانه ماسک مدت کوتاهی پس‌از خرید توییتر، اکثر این افراد را اخراج کرد که این اقدام باعث کاهش امنیت کلی این شبکه‌ی اجتماعی شد.

تغییر نام توییتر تاکنون جنجال‌های مختلفی به‌دنبال داشته است. کلمه‌ی توییتر هنوز در سرتاسر برنامه و نسخه‌ی تحت وب این پلتفرم به‌چشم می‌خورد. این شرکت همچنین با سرقت حساب کاربری @x از یکی از کاربران قدیمی، بدون اجازه‌ی او یا پرداخت غرامت، جنجال‌هایی برانگیخت.

هفته‌ی گذشته پلیس سانفرانسیسکو، ایکس را از برداشتن لوگوی نمادین توییتر از کنار ساختمان منع کرد. گزارش شده ماسک مجوزی برای انجام این کار نداشت و هیچ‌گونه احتیاط امنیتی برای محافظت از عابران پیاده در خیابان انجام نداد، به‌همین دلیل به کارگران دستور داده شد از برداشتن تابلوی توییتر خودداری کنند.

ایکس بدون هیچ‌نوع ملاحظه‌ای، حرف بزرگ X را در بالای دفتر مرکزی خود چسبانده بود که باتوجه به عکس‌های منتشرشده، روی لبه‌ی سقف این ساختمان با کیسه‌های شنی نگه‌داشته شده بود. لوگوی جدید دارای چراغ‌های براقی بود که بازتاب آن تا اواخر شب روی ساختمان‌های مسکونی و اداری اطراف به‌چشم می‌خورد و به‌همین دلیل بازرسان شهری، این شرکت را مجبور کردند حرف بزرگ X را پایین بیاورد.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.