اپل قوانین خود را زیرپا گذاشت؛ X نخستین اپلیکیشن تک‌حرفی اپ‌استور شد

کمیته رکن چهارم – قبل از اینکه توییتر نام خود را به X تغییر داد، نام تمام اپلیکیشن‌های آیفون حداقل دو کاراکتری بود. اپل برای قوانین سخت‌گیرانه‌ی خود استثنای بسیار نادری قائل شد که به توییتر اجازه می‌دهد نام تجاری خود را به X تغییر داده و به اولین برنامه‌ای تبدیل شود که نام آن در اپ‌استور فقط یک کاراکتر است.

اپل چند روز قبل تلاش توییتر برای به‌روزرسانی نام این برنامه به X را رد کرده بود و در نتیجه اپلیکیشن مذکور در اپ‌استور به‌عنوان توییتر در کنار لوگوی X و برچسب X Blaze Your Glory قرار گرفت که باعث سردرگمی کاربران شد.

اپل فهرست اپ‌استور را به‌روزرسانی و امکان ثبت نام تک کاراکتری را مجاز کرده است. نیک شرف، دانشمند داده با اشترک‌گذاری اسکرین‌شاتی نشان داده که اپ‌استور برای ثبت نام برنامه‌ها، حداقل به دو کاراکتر نیاز دارد.

اپل درحال‌حاضر هیچ توضیحاتی درمورد مجاز کردن نام X برای توییتر در اپ‌استور ارائه نداده و مشخص نیست آیا سایر اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند چنین کاری انجام دهند یا خیر. اکنون در نسخه‌ی دسکتاپ اپ‌استور نام تجاری قدیمی توییتر همچنان نمایش داده می‌شود.

نیک شرف می‌گوید احتمالاً هزاران برنامه تحت‌تأثیر به‌روزرسانی خط‌مشی اپ‌استور اپل قرار می‌گیرند و هشدار داد: «چنین اقداماتی منجر به تکه‌تکه‌شدن اپ استور خواهد شد و این خلاف چیزی است که طی دهه‌ی گذشته شاهد آن بوده‌ایم.»

شرف در ادامه اظهار داشت:‌ «سؤال این است چرا اپل کاری برای توییتر انجام می‌دهد که طی ۱۰ سال گذشته برای دیگران انجام نداده؟»

این احتمال وجود دارد اپل به‌دلیل رابطه‌ی خود با لیندا یاکارینو، مدیرعامل X Corp و مدیر سابق NBCUniversal، برای X استثنا قائل شده باشد. برخی حدس می‌زنند رابطه‌ی خوب یاکارینو با اپل به ترمیم هرگونه آسیب ناشی از جدال‌های ماسک علیه غول فناوری اهل کوپرتینو در سال گذشته کمک می‌کند.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.