ایلان ماسک: یک‌تریلیون‌دلاری‌شدن ایکس دور از انتظار نیست

کمیته رکن چهارم – ایلان ماسک رؤیای یک‌تریلیون‌دلاری‌ شدن شبکه‌ی اجتماعی ایکس را در سر می‌پروراند؛ پلتفرمی که به‌زودی به سوپراپلیکیشن تبدیل خواهد شد.

ایلان ماسک پس از تصاحب توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی را به زیرمجموعه‌ی شرکت ایکس کورپ تبدیل کرد و زمان زیادی نگذشته بود که شاهد تغییر برند توییتر به ایکس بودیم. ماسک در تلاش است ایکس را به سوپراپلیکیشنی تبدیل کند که انواع خدمات را یک‌جا ارائه می‌دهد(چیزی نظیر وی‌چت در چین و روبیکا در ایران).

ایلان ماسک ایده‌پردازی‌های زیادی برای ایکس و آینده‌ی این پلتفرم انجام داده است. او در جدیدترین نمونه می‌گوید که بعید نیست شبکه‌ی اجتماعی ایکس در آینده به ارزش بازار یک تریلیون دلار دست پیدا کند.

اشاره‌ی ایلان ماسک به ارزش بازار ایکس احتمالاً بدین معنی است که او می‌خواهد ایکس را وارد بازار سهام کند. توییتر قبلا یک شرکت سهامی عام بود، اما توسط ایلان ماسک خصوصی شد.

دست‌یابی به ارزش بازار یک تریلیون دلاری برای پلتفرمی اجتماعی، دشوارتر از آن است که فکرش را بکنید. تعداد شرکت‌های یک تریلیون دلاری دنیا انگشت‌شمار است و انویدیا که دهه‌ها سابقه در حوزه‌ی فناوری دارد، به‌تازگی به باشگاه یک تریلیون دلاری‌ها پیوسته. در حال حاضر هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی بازار به ارزش یک تریلیون دلاری حتی نزدیک نشده‌اند.

ایلان ماسک هفته‌ی گذشته گفت که تعداد کاربران ماهانه‌ی ایکس در سال ۲۰۲۳ رکورد جدیدی ثبت کرده و به بیش‌از ۵۴۱ میلیون نفر رسیده است. میانگین کاربران فعال ماهانه‌ی ایکس در سال ۲۰۲۲ به ۳۶۸ میلیون نفر می‌رسید. ماسک گفته است که می‌خواهد ایکس را به باارزش‌ترین مؤسسه‌ی مالی دنیا تبدیل کند.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.