جرایم سایبری تهدیدی برای امنیت و رفاه کانادا

کمیته رکن چهارم – کارشناسان معتقدند که جرایم سایبری امنیت و رفاه کانادا را تهدید می‌کند.

آژانس اطلاعات سیگنال ملی کانادا اعلام کرد که جرایم سایبری سازمان یافته در ۲ سال آینده تهدیدی برای امنیت ملی و رفاه اقتصادی کانادا خواهد بود.

سازمان امنیت ارتباطات (CSE) کانادا در گزارشی روسیه و ایران را به عنوان پناهگاه‌های امن جرایم سایبری معرفی کرد که در آن مجرمان می‌توانند علیه اهداف غربی عمل کنند.

در این گزارش آمده است که حملات باج‌افزاری علیه زیرساخت‌های حیاتی مانند بیمارستان‌ها می‌تواند سودآور باشد. به گفته این سازمان، مجرمان سایبری همچنان انعطاف‌پذیری و توانایی خود را برای نوآوری در مدل کسب و کار خود نشان می‌دهند.

سازمان امنیت ارتباطات کانادا، معادل آژانس امنیت ملی ایالات متحده، توضیح داد :

«جرایم سایبری سازمان یافته به احتمال زیاد تهدیدی برای امنیت ملی و رفاه اقتصادی کانادا در ۲ سال آینده خواهد بود. باج‌افزار تقریباً به طور قطع مخرب‌ترین نوع جرایم سایبری است که کانادا با آن مواجه است، زیرا فراگیر است و می‌تواند تأثیر جدی بر توانایی یک سازمان داشته باشد.»

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که در سال گذشته، ۷۰۸۷۸ گزارش از کلاهبرداری سایبری در کانادا با بیش از ۵۳۰ میلیون دلار کانادا (۳۹۰ میلیون دلار آمریکا) سرقت شده است.

کریس لینام (Chris Lynam)، مدیر کل مرکز ملی هماهنگی جرایم سایبری کانادا، مدعی شد :

«جرایم بسیار کمی گزارش شده و مقدار واقعی سرقت شده در سال گذشته به راحتی می‌تواند ۵ میلیارد دلار کانادا یا بیشتر باشد. همه بخش‌ها همراه با انواع مشاغل مورد هدف قرار می‌گیرند. مردم واقعاً باید مطمئن شوند که این موضوع را جدی می‌گیرند.»

بنابر ادعای سازمان امنیت ارتباطات کانادا، سرویس‌های اطلاعاتی و مجری قانون روسیه تقریباً به طور قطع روابط خود را با مجرمان سایبری حفظ می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهند تا زمانی که بر اهداف خارج از اتحاد جماهیر شوروی سابق تمرکز می‌کنند، تقریباً با مصونیت از مجازات عمل کنند.

مسکو همواره انجام یا حمایت از عملیات‌های هک را رد کرده است؛ این سازمان کانادایی ادعا کرد که تهران فعالیت‌های سایبری مجرمان مستقر در ایران را که با منافع راهبردی و ایدئولوژیک دولت همسو هستند، تحمل می‌کند.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.