ایلان ماسک: ایکس به‌دنبال رقابت با لینکدین است

کمیته رکن چهارم – ماسک با اشاره به تجربه نه‌چندان خوب لینکدین اشاره کرده که ایکس می‌خواهد با ارائه ویژگی‌هایی مانند لیست مشاغل با آن رقابت کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس در پست جدیدی اعلام کرد که این پلتفرم قصد دارد با ارائه لیست مشاغل و ویژگی‌های دیگری با لینکدین رقابت کند.

ماسک در پست خود نوشته است: «گاهی اوقات برای من لینک‌های لینکدین ارسال می‌شود، اما سطح انزجار آن‌ها به‌قدری بالاست که نمی‌توانم خود را مجبور به استفاده از آن کنم، بنابراین درخواست می‌کنم رزومه یا بیوگرافی خود را ایمیل کنند.

رقابت ایکس با لینکدین

برای رقابت با لینکدین، در وب‌سایت توییتر سیاست جدیدی ایجاد شده است که طبق آن، این شبکه اجتماعی اطلاعات مربوط به شغل و سوابق تحصیلی کاربران خود را همراه با داده‌های بیومتریک آن‌ها برای اهداف امنیتی جمع‌آوری می‌کند.

درنهایت، لیست‌های شغلی ارائه شده کاربران ممکن است با تاریخچه کاری و داده‌های تحصیلی جمع‌آوری‌شده آن‌ها مرتبط باشد. در سیاست جدید ایکس توضیح داده شده:

«ما ممکن است اطلاعات شخصی شما (مانند سابقه شغلی، سابقه تحصیلی، ترجیحات شغلی، مهارت‌ها و توانایی‌ها، فعالیت‌های مربوط به جستجوی شغل و موارد دیگر) را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها استفاده کنیم تا مشاغل بالقوه جذابی را به شما پیشنهاد کنیم و به کارفرمایان در پیدا کردن کارمندان موردنظر خود کمک کنیم.»

ایلان ماسک قبلاً نیز به ارائه این ویژگی اشاره کرده بود و استارتاپ کاریابی Laski را در ماه می خریداری کرده بود.

هرچند جمع‌آوری این داده‌ها باعث ارائه ویژگی‌های جدیدی خواهد شد، اما این احتمال نیز وجود دارد که توجه قانون‌گذاران را به خود جلب کند. ایکس در حال حاضر به دلیل جمع‌آوری بدون رضایت داده‌های بیومتریک کاربران خود با یک شکایت پیشنهادی روبرو شده است.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.