فشردن هم‌زمان این کلیدها، لینکدین را مستقیماً در ویندوز باز می‌کند!

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت میانبر کیبورد غیرمنتظره‌ای در سیستم‌عامل ویندوز تعریف کرده است که مستقیماً سایت لینکدین را باز می‌کند.

ماه گذشته کاربران در شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند که با نگه‌داشتن کلید CTRL در تسک منیجر، می‌توانند جلوی به‌روزرسانی لحظه‌ای این ابزار را بگیرند و به‌صورت دقیق‌تری به داده‌ها دسترسی پیدا کنند. اکنون یکی دیگر از ویژگی‌های مخفی ویندوز کشف شده است.

یک کاربر در شبکه‌ی اجتماعی ایکس می‌گوید نگه‌داشتن هم‌زمان کلیدهای CTRL + SHIFT + ALT + WIN + L در کیبورد، باعث بازشدن وب‌سایت لینکدین در مرورگر پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز می‌شود.

میانبر ترکیبی لینکدین، یکی از قابلیت‌های کلید آفیس است که سال‌ها پیش وارد چند مدل کیبورد مایکروسافت شد. مایکروسافت در آن زمان کلید آفیس را جایگزین کلید ویندوز سمت راست کرد و به کاربرانش امکان داد ازطریق فشردن هم‌زمان چند کلید، نرم‌افزارهای سری آفیس را باز کنند. فهرست کامل این کلیدهای ترکیبی را می‌توانید در ادامه ببینید:

لینکدین: CTRL + SHIFT + ALT + WIN + L
ورد: CTRL + SHIFT + ALT + WIN + W
اکسل: CTRL + SHIFT + ALT + WIN + X
پاورپوینت: CTRL + SHIFT + ALT + WIN + P
اوت‌لوک: CTRL + SHIFT + ALT + WIN + O
مایکروسافت تیمز: CTRL + SHIFT + ALT + WIN + T
وان‌درایو: CTRL + SHIFT + ALT + WIN + D
وان‌نوت: CTRL + SHIFT + ALT + WIN + N
یمر: CTRL + SHIFT + ALT + WIN + Y

اگر نرم‌افزارهای سری آفیس را روی کامپیوتر خود نصب نکرده باشید، فشردن کلیدهای ترکیبی شما را مستقیماً وارد وب‌سایت Office.com می‌کند. کلیدهای هر نرم‌افزار، پرتعداد به‌نظر می‌رسند؛ اما اگر دقت کنید، تمامی کلیدها نزدیک هم هستند تا بتوانید به‌سادگی آن‌ها را فشار دهید.

فردی که میانبر لینکدین را در ویندوز کشف کرده است می‌گوید هیچ راهی برای غیرفعال‌سازی آن وجود ندارد؛ اما با ورود به رجیستری ویندوز می‌توان میانبر را فعال کرد.

اگر با تنظیمات تخصصی ویندوز آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم هرگز سراغ تغییر رجیستری نروید؛ بااین‌حال اگر به غیرفعال‌کردن کلیدهای ترکیبی علاقه‌مندید می‌توانید آموزش کامل را در وب‌سایت مایکروسافت بخوانید.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.