گوگل باردیگر اپل را به پشتیبانی از RCS ترغیب کرد

کمیته رکن چهارم – گوگل در قالب تبلیغ ویدیویی طنزی با عنوان «آی‌پیجر» از پشتیبانی‌نکردن اپل از پروتکل پیام‌رسانی RCS در آیفون انتقاد کرد.

گوگل دوباره به کمپین تبلیغاتی «پیام را دریافت کنید» روی‌ آورد؛ کمپینی که در سال گذشته آغاز شد و برای فشار آوردن بر اپل به‌ استفاده از پروتکل پیام‌رسانی Rich Communication Services یا RCS طراحی شده بود.

در کمپین امسال، تیزر ویدیویی جذابی از پیجری بسیار قدیمی و غیرواقعی به نام «iPager» را می‌بینیم. این تلنگری به اپل است که در ارسال پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای بین گوشی های آیفون و گوشی‌‌های اندرویدی از شکل قدیمی و آزاردهنده‌ی SMS و MMS استفاده می‌کند؛ درحالی که به‌راحتی می‌تواند به‌کمک پروتکل ارتباطی RCS این مسئله را برای همیشه حل کند.

گوگل در توضیحات این ویدیو در یوتیوب اظهار کرده است: «آی‌پیجر واقعی نیست؛ اما مشکلاتی که اپل در استفاده از SMS ایجاد می‌کند، واقعی هستند. بیایید پیام‌رسانی را برای همه بهتر کنیم و به اپل کمک کنیم تا به پروتکل RCS ارتقا یابد.»

پروتکل RCS بهبود‌های متعددی در پیام‌رسانی ارائه می‌دهد؛ از‌جمله رمزگذاری سرتاسری و دریافت تأیید خوانده‌شدن و قابلیت اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای باکیفیت. iMessage این ویژگی‌ها را دارد؛ اما فقط برای پیام‌های ارسالی بین کاربران آیفون و این امر موجب می‌شود که پیام کاربران اندرویدی با کادر سبز در بین پیام‌های کاربران آیفون مشاهده شوند.

تولیدکنندگان گوشی مانند سامسونگ از مدت‌ها پیش خود را با فناوری RCS تطبیق داده‌اند؛ اما اصرار اپل به استاندارد iMessage خود باعث عصبانیت گوگل شده است. در ژانویه سال گذشته، هیروشی لاکهایمر، معاون گوگل، از اپل به‌دلیل عقب نگه‌داشتن تجربه‌ی کاربری برای مشتریان انتقاد کرد. اپل هم در‌مقابل هجمه‌های گوگل جا نمی‌زند؛ چنان‌که تیم کوک سال گذشته در کنفرانس Code گفت هرکس از حباب‌های سبز ناراحت است، باید آیفون بخرد.

اسناد دادگاهی از اختلاف حقوقی اپل با Epic Games در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که تولید‌کننده‌ی آیفون پلتفرم iMessage را به‌عنوان خدمتی مهم برای مشتریان اکوسیستم خود می‌بیند و اعتقاد دارد که انتقال به فناوری RCS به این شرکت بیشتر آسیب می‌زند تا کمک‌کننده باشد. بنابراین، انتخاب این پروتکل ارتباطی در اولویت‌های پایین‌تر اپل قرار دارد.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.