افشای اطلاعات اکس‌باکس خطای مایکروسافت بود

کمیته رکن چهارم – بخش بزرگی از اسناد داخلی مایکروسافت که مربوط به ایمیل‌ها و برنامه‌های آینده‌ی این شرکت می‌شود، همراه با اسناد منتشر شده توسط FTC فاش شده است.

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) اطلاعیه‌ای درباره افشای گسترده‌ی اسناد مایکروسافت صادر کرده و گفته است که مسئولیت نشت این اسناد را قبول نمی‌کند.

بخشی از اطلاعات داخلی مایکروسافت به‌همراه اسناد منتشر شده‌ی چند ماه قبل در پرونده‌ی شکایت FTC از مایکروسافت، فاش شده‌اند. به‌نظر می‌آید که این اطلاعات به یک فایل PDF دیگری پیوست و منتشر شده‌ بود. پس از درز این اطلاعات، برخی افراد تصور می‌کنند که با توجه به نگرانی FTC در پرونده مایکروسافت-اکتیوژن، این اسناد به‌طور عمدی توسط مایکروسافت منتشر شده‌اند.

پرونده‌ی مذکور مربوط می‌شود به معامله‌ی ۶۸/۷ میلیارد دلاری مایکروسافت برای تصاحب شرکت بازی‌‌های ویدیویی اکتیویژن بیلیزارد در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ که با مخالفت نهادهای مختلفی از جمله سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا و کمیسیون تجارت فدرال روبرو شد.

استیون توتیلو گزارشگر بخش گیمینگ سایت Axios در توییتی از زبان داگلاس فارار، سخنگوی FTC گفته است که این نهاد مسئول بارگذاری برنامه‌های مایکروسافت در مورد بازی‌ها و کنسول‌ها در وب‌سایت دادگاه نیست.

مایکروسافت هنوز به‌صورت رسمی به‌ «نشت بزرگ» پاسخی نداده است؛ اما می‌توان تصور کرد که از افشای برنامه‌های آینده‌اش راضی نباشد. طبق اطلاعات فاش شده، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در سال آینده مدل تازه‌ای از کنسول ایکس باکس سری X و در سال ۲۰۲۷ نسخه‌ی تحولی دیگری از کنسول ایکس باکس را عرضه خواهد کرد.

اطلاعات دیگر نشان می‌دهد که مایکروسافت و بتسدا قصد دارند نسخه‌های بازسازی‌شده از بازی‌های The Elder Scrolls IV: Oblivion و Fallout 3 را به همراه Dishonored 3، نسخه دوم بازی Ghostwire: Tokyo و دیگر بازی‌ها منتشر کنند.

از اطلاعات جالبی که از اسناد فاش‌شده، تمایل مایکروسافت به خرید شرکت‌های نینتندو، وارنر بروس و بتسدا در سال ۲۰۲۰ نشان است. فیل اسپنسر در یک ایمیل داخلی مربوط به‌همان سال می‌گوید: «من چندین بار با مدیرعامل نینتندو در مورد همکاری گسترده‌تر صحبت کرده‌ام و احساس می‌کنم که اگر هر شرکتی در ایالات متحده احتمال موفقیت در همکاری با نینتندو را داشته باشد، ما احتمالاً در بهترین وضعیت هستیم. شوربختانه (یا خوشبختانه برای نینتدو) این شرکت فعلاً روی انبوهی از نقدینگی نشسته است.»

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.