نسخه جدید گوگل بارد به اطلاعات ایمیل و اسناد شما هم دسترسی دارد

کمیته رکن چهارم – گوگل می‌گوید بارد با دسترسی به سرویس‌هایی مثل جیمیل و داکس می‌تواند کارهای متنوع‌تری انجام دهد.

چت‌بات گوگل بارد ازاین‌پس برای پاسخ به پرسش‌های شما صرفاً به وب بسنده نمی‌کند. براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل، نسخه‌ی جدید این چت‌بات هوش مصنوعی توانایی اسکن جیمیل و داکس و درایو را نیز دارد تا بتوانید اطلاعات دلخواهتان را سریع‌تر پیدا کنید.

با تغییرات بارد اکنون می‌توانید از این چت‌بات بخواهید که محتویات ایمیل را خلاصه‌سازی یا حتی نکات مهم سند ذخیره‌شده در گوگل درایو را مشخص کند. تغییرات بارد کاربرد این چت‌بات هوش مصنوعی را بسیار گسترده‌تر می‌کند. برای نمونه، بارد می‌تواند از داده‌های موجود در سند، نمودار و نکات مهمی تهیه کند. این قابلیت فعلاً برای متن‌های انگلیسی ارائه می‌شود.

دسترسی بارد به ایمیل‌ها و سندهای شخصی، نگرانی‌هایی درباره‌ی حریم خصوصی و امنیت داده‌ها به‌وجود می‌آورد. گوگل می‌گوید از این داده‌ها برای تعلیم مدل هوش مصنوعی استفاده‌شده در بارد بهره نمی‌گیرد. این شرکت صراحتاً اعلام می‌کند که هیچ‌یک از نیروهایش به متن ایمیل‌ها و سندها دسترسی نخواهند داشت. کاربران در‌صورت تمایل می‌توانند از دسترسی بارد به جیمیل و داکس و درایو جلوگیری کنند.

افزونه‌های بارد صرفاً به سه سرویس یادشده محدود نمی‌شود. گوگل می‌گوید این‌ چت‌بات با گوگل مپس و یوتیوب و گوگل فلایتس نیز سازگاری دارد. این یعنی می‌توانید از بارد بخواهید اطلاعات لحظه‌ایِ پرواز را در‌دسترس شما قرار دهد و جاذبه‌های دیدنی محل‌های نزدیک‌ به شما را پیدا کند و به‌دنبال ویدئویی خاص در یوتیوب بگردد.

گوگل تغییری دیگر نیز در بارد اعمال کرده است. گزینه‌ی Google It در صفحه‌ی اصلی بارد قبلاً به شما امکان می‌داد تا مطالب مربوط به سؤال مطرح‌شده را در گوگل جست‌و‌جو کنید؛ اما این گزینه اکنون برای صحت‌سنجی گفته‌های بارد کاربرد پیدا می‌کند.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.