ویندوز ۱۰ از وای‌فای ۷ پشتیبانی نمی‌کند

کمیته رکن چهارم – اگرچه ویندوز ۱۰ همچنان پراستفاده‌ترین نسخه‌ی سیستم‌عامل مایکروسافت است اما از فناوری وای‌فای ۷ پشتیبانی نمی‌کند.

شرکت Netgrear که در حوزه‌ی شبکه تخصص دارد با انتشار سندی در بخش پشتیبانی خود اعلام کرد ویندوز ۱۰ از استاندارد جدید وای‌فای ۷ پشتیبانی نمی‌کند و این مورد با گزارش‌های قبلی نیز مطابقت دارد.

سند پشتیبانی Netgrear به‌ ارائه‌ی توضیحاتی درمورد وای‌فای روی باند ۶ گیگاهرتز می‌پردازد که با استاندارد وای‌فای‌ ۶E معرفی شد و برای وای‌فای ۷ نیز اجباری است. براساس اعلام شرکت مذکور، رایانه‌ی شخصی برای استفاده از باند ۶ گیگاهرتز، باید از روتر سازگار با جدیدترین درایورها بهره ببرد و همچنین از جدیدترین نسخه‌ی ویندوز ۱۱ استفاده کند.

Netgear تأکید می‌کند که طبق اعلام مایکروسافت، پشتیبانی از باند ۶ گیگاهرتز در ویندوز ۱۰ ارائه نمی‌شود. بدین‌ترتیب حتی درصورتی که آداپتور شبکه‌ی سازگار با باند ۶ گیگاهرتز را به کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ خود متصل کرده باشید، تا زمانی‌که سیستم‌عامل به ویندوز ۱۱ ارتقاء نیابد امکان استفاده از وای‌فای روی باند ۶ گیگاهرتز را نخواهید داشت.

طبق اعلام PCWorld، از آن‌جا که ویندوز ۱۰ از باند فرکانس ۶ گیگاهرتز پشتیبانی نمی‌کند و ازطرفی این باند برای وای‌فای ۷ اجباری شده، سیستم‌عامل مذکور نمی‌تواند وای‌فای ۷ را مدیریت کند.

وای‌فای ۷ به‌طور رسمی با عنوان ۸۰۲٫۱۱be Extremely High Throughput EHT شناخته می‌شود و وعده‌ی پهنای‌باند بسیار بالاتر از وای‌فای ۶E را می‌دهد. ازنظر تئوری سرعت انتقال داده با فناوری جدید به ۴۶ گیگابیت برثانیه می‌رسد درحالی‌که سرعت نسل قبلی آن ۹٫۶ گیگابیت برثانیه است. نوآوری اصلی وای‌فای ۶E، استفاده از باند ۶ گیگاهرتز برای ارتباطات بی‌سیم به‌عنوان مکملی برای باند ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز بود.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.