اکثر مدیران IT امنیت مک را بالاتر از ویندوز می‌دانند

کمیته رکن چهارم – نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که به عقیده‌ی مدیران IT، کامپیوترهای خانواده‌ی مک بسیار ایمن‌تر از سیستم‌های ویندوزی هستند.

اپل می‌گوید سازگاری کم‌نظیر بین نرم‌افزار و سخت‌‌افزار دستگاه‌هایش، امنیت آن‌ها را به‌شدت بالا می‌برد. دقیقاً به همین دلیل، تعداد قابل‌توجهی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در ادارات خود سراغ استفاده از مک بروند؛ آن هم در شرایطی که معمولاً قیمت مک بوک از قیمت لپ تاپ برندهای دیگر بیشتر است.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC نظرسنجی جدیدی برگزار کرده است که روی میزان محبوبیت کامپیوترهای سری مک تمرکز دارد. ۷۶ درصد از مدیران IT که در نظرسنجی شرکت کردند، معتقدند که مک امنیت بیشتری نسبت‌به کامپیوترهای دیگر دارد.

۴۷ درصد از مدیرانی که در نظرسنجی IDC حاضر شدند، می‌گویند که به‌زودی مک‌های جدیدی برای ادارات خود خریداری می‌کنند چون مک امنیت بیشتری دارد. هم‌زمان ۳۶ درصد گفته‌اند که ساده‌بودن پیاده‌سازی و مدیریت مک، دلیل اصلی خرید کامپیوترهای اپل توسط شرکت‌ها است.

مشتریان سازمانی اپل به یک‌سری از ویژگی‌های امنیتی کامپیوترهای مک و سیستم‌عامل macOS به‌شدت علاقه دارند. برای نمونه، API مدیریت دستگاه اپل سازوکار سرراست و امنی دارد و API تشخیص اندپوینت در عین حفظ عملکرد، ایمن‌بودن دستگاه‌ها را تضمین می‌کند. فناوری تاچ ID در مک‌بوک هیچ داده‌ای به سرور ارسال نمی‌کند و کل اطلاعاتش به‌صورت محلی روی دستگاه باقی می‌ماند تا احراز هویت بسیار ایمن باشد.

IDC می‌گوید macOS به‌لطف بهره‌مندی از سیستم امنیتی چند لایه برای اجرای اپلیکیشن‌های متفرقه، به شکل بهتری با بدافزارها مقابله می‌کند. تمامی اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور مک با دقت بررسی می‌شوند و انتشار آن‌ها مشروط‌به دریافت تأییدیه‌ی امنیتی از اپل است. همچنین شرکت‌ها می‌توانند نصب اپلیکیشن‌های متفرقه روی مک را محدود کنند.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.