چت‌بات بینگ کاربران را به سایت‌های حاوی بدافزار هدایت می‌کند

کمیته رکن چهارم –گزارش شرکت امنیتی MalwareBytes نشان می‌دهد برخی تبلیغات ارائه‌شده در چت‌بات بینگ، افراد را به بازدید از سایت‌های مخرب و دانلود بدافزار ترغیب می‌کنند.

از زمانی‌ که مایکروسافت چت‌بات هوش مصنوعی بینگ را منتشر کرد، این ابزار به‌دلایل مختلف به سرتیتر رسانه‌های فناوری جهان تبدیل شده است؛ البته اخبار مربوط به آن همیشه مثبت نبوده‌اند. طبق گزارشی جدید هوش مصنوعی مایکروسافت با دردسر جدیدی مواجه شده زیرا کاربران را به وب‌سایت‌های حاوی بدافزار هدایت می‌کند و باعث آلوده‌شدن کامپیوتر آن‌ها می‌شود.

شرکت آنتی‌ویروس MalwareBytes با انتشار پستی وبلاگی، توضیحاتی درمورد تمایل چت‌بات بینگ برای هدایت افراد به سایت‌های بدافزاری منتشر کرده است. این شرکت می‌گوید هوش مصنوعی مایکروسافت تبلیغاتی را نمایش می‌دهد که کاربران را به کلیک روی وب‌سایت‌های مخرب ترغیب می‌کند.

هنگام استفاده از چت‌بات بینگ می‌توان درخواست کرد تا اطلاعات وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و موارد دیگر را هم پیدا کند. مایکروسافت تقریباً از زمانی‌که هوش مصنوعی خود را به‌طور عمومی ارائه داد، تبلیغاتی را در قالب لینک به سایت‌های مختلف، در چت‌ها به کاربران نشان می‌دهد؛ درست مثل تبلیغات متنی که گوگل بین نتایج جستجو به‌نمایش درمی‌آورد.

سازندگان بدافزارها می‌توانند با خرید آگهی تبلیغاتی در چت‌بات بینگ، وب‌سایتی حاوی بدافزار را به کاربران نمایش دهند و اگر افراد مراقب نباشند در دام چنین سایت‌هایی خواهند افتاد.

پست وبلاگی MalwareBytes توضیحاتی درمورد روش عملکرد سایت‌های بدافزاری در تبلیغات چت‌بات بینگ ارائه داده است. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند از این هوش مصنوعی درخواست کند تا برنامه‌ی اسکن IP محبوبی که مدیران سیستم از آن استفاده می‌کنند را دانلود کند. چت‌بات مذکور پیوندی حاوی سایت رسمی برنامه‌ی مذکور ارائه خواهد داد اما با قرار دادن نشانگر ماوس روی پیوند، دو نتیجه نمایش داده می‌شود که یکی از آن‌ها سایت قانونی و واقعی و دیگری آگهی حاوی سایت مخرب است.

اگر نتایج ارائه‌شده در چت‌بات بینگ را با دقت زیاد بررسی نکنید یا با آدرس رسمی سازنده‌ی برنامه‌ی مورد نظرتان آشنا نباشید، در این شرایط احتمالاً به‌راحتی در دام سایت حاوی بدافزار گرفتار خواهید شد.

Malwarebytes با تجزیه‌وتحلیل بیشتر متوجه شد وب‌سایت‌های جعلی، بازدیدکننده را به سایت دیگری هدایت می‌کنند که آدرس URL آن شباهت زیادی به وب‌سایت رسمی برنامه‌ی موردنظر کاربر دارد و درنتیجه کامپیوتر شخص قربانی با دانلود بدافزار، آلوده خواهد شد.

مایکروسافت باید اقدامات بیشتری برای افزایش امنیت چت‌بات بینگ انجام دهد. درحال حاضر توصیه می‌شود هنگام کلیک روی پیوندهای ارائه‌شده در چت‌بات مذکور، بسیار مراقب باشید؛ زیرا احتمال دارد شما را به وب‌سایت حاوی بدافزار هدایت کند.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.