مایکروسافت احتمالاً در کنفرانس Ignite 2023 از پردازنده هوش مصنوعی اختصاصی رونمایی می‌کند

کمیته رکن چهارم – به‌نظر می‌رسد مایکروسافت با هدف کاهش وابستگی به انویدیا، ماه آینده میلادی از پردازنده هوش مصنوعی اختصاصی رونمایی می‌کند.

مایکروسافت توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی دارد و ظاهراً می‌خواهد از سخت‌افزار اختصاصی خود برای این فناوری رونمایی کند. گزارشی جدید مدعی شده است که مایکروسافت ماه آینده میلادی در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان Ignite 2023 از پردازنده هوش مصنوعی اختصاصی خود رونمایی خواهد کرد.

وب‌سایت اینفورمیشن در گزارشی جدید به احتمال معرفی این چیپ اشاره کرده است. کنفرانس Ignite برای توسعه‌دهندگان و افراد فعال در حوزه IT از تاریخ ۱۴ تا ۱۷ نوامبر (۲۳ تا ۲۶ آبان‌ماه) در سیاتل برگزار خواهد شد. مایکروسافت به معرفی چندین محصول جدید با محوریت پلتفرم هوش مصنوعی خود اشاره کرده است؛ مخصوصاً در زمان سخنرانی مدیرعامل این شرکت، یعنی «ساتیا نادلا» و سایر مدیران ارشد.

پردازنده هوش مصنوعی مایکروسافت در راه است؟

مایکروسافت درحال‌حاضر برای دیتاسنترهای مسئول پردازش سرویس‌های هوش مصنوعی مانند بینگ چت یا ابزار ساخت تصویر Bing Image Creator، از پردازشگرهای گرافیکی H100 شرکت انویدیا استفاده می‌کند.

مایکروسافت و بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی در یکی‌دو سال اخیر GPUهای زیادی از انویدیا خریده‌اند. همین موضوع درآمد انویدیا را به‌طور چشمگیری افزایش داد و آن را به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل کرد. اما به‌نظر می‌رسد مایکروسافت نمی‌خواهد به انویدیا وابسته باشد و به همین دلیل پردازنده‌های اختصاصی می‌سازد؛ موضوعی که می‌تواند باعث کاهش درآمدهای انویدیا شود.

در ماه آوریل گزارشی مبنی بر توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی مایکروسافت با اسم رمز Athena منتشر شد. این گزارش مدعی شده بود که مایکروسافت از سال ۲۰۱۹ مشغول توسعه چنین تراشه‌ای است و یک تیم شامل ۳۰۰ نفر مشغول کار روی این تراشه هستند.

در ماه مه هم بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که مایکروسافت مشغول مذاکره با AMD برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی است. حتی گفته شده بود که ردموندی‌ها از AMD پشتیبانی مالی می‌کنند تا تراشه‌های هوش مصنوعی خودشان را بسازند.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.