مایکروسافت ظاهراً برای هر کاربر گیت‌هاب کوپایلت تا ۸۰ دلار ضرر می‌دهد

کمیته رکن چهارم – GitHub Copilot حدود ۱٫۵ میلیون کاربر دارد و ضرر ۲۰ تا ۸۰ دلاری به‌ازای هر کاربر در ماه عدد قابل‌توجه‌ای است.

گیت‌هاب کوپایلت (GitHub Copilot) یک ابزار برنامه‌نویسی مجهز به هوش مصنوعی است که به برنامه‌نویسان در تکمیل خودکار فرایند کدنویسی کمک می‌کند. این ابزار جدید حاصل تلاش مشترک بین مایکروسافت، گیت‌هاب و OpenAI است. حالا گزارشی می‌گوید GitHub به‌طور میانگین ماهانه ۲۰ دلار به‌ازای هر کاربر ضرر می‌دهد. این ضرر برای بعضی کاربران به ۸۰ دلار در ماه هم می‌رسد.

دو طرح اشتراک برای GitHub Copilot وجود دارد:

  • طرح شخصی با قیمت ۱۰ دلار در ماه
  • طرح تجاری با قیمت ۱۹ دلار در ماه

با وجود این طرح‌ها، شرکت گیت‌هاب دچار ضرر مالی شده و در اوایل سال جاری میلادی، به‌طور میانگین هر ماه بیش از ۲۰ دلار به ازای هر کاربر ضرر داده است. ضرر برخی از کاربران برای گیت‌هاب حتی ۸۰ دلار در ماه هم بوده است. این ابزار هوش مصنوعی ۱٫۵ میلیون کاربر دارد و چنین ضرری به‌ازای هر کاربر در ماه، عدد قابل‌توجه‌ای است.

مایکروسافت به‌دنبال جبران ضرر است

مایکروسافت قصد دارد در ۱ نوامبر سرویس Microsoft 365 Copilot را با قیمت ماهانه ۳۰ دلار برای کاربران سازمانی عرضه کند. این تعرفه انتقادهای بسیاری را در پی داشته و مشتریان معتقدند چنین قیمتی برای یک سرویس جدید و آزمایش‌نشده‌ بالاست. به‌نظر می‌رسد مایکروسافت به‌منظور کاهش ضررهای GitHub Copilot، این استراتژی قیمت‌گذاری را در پیش گرفته است.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت به‌دنبال راه‌های ارزان‌تری برای اجرای خدمات هوش مصنوعی خود است. یکی از این راه‌ها ممکن است این باشد که به‌جای خرید تراشه از انویدیا، خودش پردازشگر گرافیکی هوش مصنوعی بسازد. گزارشی اخیراً ادعا کرده است که تراشه هوش مصنوعی مایکروسافت به‌طور رسمی در کنفرانس Ignite در ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان‌ماه) معرفی می‌شود.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.