اپل ظاهراً از طریق قراردادی با آمازون از نمایش تبلیغات در کنار محصولات خود جلوگیری می‌کند

کمیته رکن چهارم – صفحات فروش محصولات اپل در سایت آمازون، ظاهری بسیار آراسته و بدون تبلیغات دارند؛ مزیتی که رقبا از آن بی‌بهره‌اند.

بررسی‌های اخیر در سایت آمازون نشان می‌دهد آخرین محصولات اپل که مستقیماً توسط این فروشگاه فروخته می‌شوند، صفحه‌آرایی بسیار تمیزتری در این سایت دارند و هیچ‌گونه تبلیغات یا پیشنهاد اضافه‌ای تا انتهای صفحه برای کاربر نشان داده نمی‌شود. به‌نظر می‌رسد که این ویژگی تنها برای اپل است و اکثر برندهای دیگر از این مزیت ویژه برخوردار نیستند.

صفحات فروش محصولات اپل در آمازون هیچ‌گونه تبلیغاتی از محصولات رقبا را نشان نمی‌دهد. برای مثال، هنگامی که آیفون ۱۵ را در آمازون جستجو می‌کنید، فقط یک محصول اپل را در بنر بالای صفحه به همراه یک بنر تبلیغاتی دیگر در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. اما در هنگام جستجوی دستگاه‌های رقیب، مانند سامسونگ گلکسی S23، تبلیغات محصولات و خدمات دیگر را در صفحه نتایج می‌بینید.

توافق اپل با آمازون در نمایش صفحات فروش بدون تبلیغات

علاوه بر پاک‌سازی نتایج جستجوی اپل، اینسایدر اشاره می‌کند که آمازون تبلیغات موجود در صفحات محصولات اپل را کاهش می‌دهد. به‌جای تبلیغات «محصولات مرتبط با این مورد» و نمایش محصولات با رتبه «۴ ستاره و بالاتر»، صفحات محصولات اپل نسبتاً بدون آگهی هستند. این امر را نمی‌توان در مورد صفحات محصولات شرکت‌هایی مانند سامسونگ دید. صفحات محصولات سامسونگ اغلب با موارد پیشنهادشده از برندهای دیگر در پایین صفحه پر شده است.

صفحات بدون تبلیغات ظاهراً ناشی از توافقی است که اپل در سال ۲۰۱۸ برای فروش محصولات خود در آمازون منعقد کرد. در ایمیل منتشرشده از «جف ویلک»، مدیر خرده‌فروشی سابق آمازون، به این مورد اشاره شده است: «اپل نمی‌خواهد کاربر را به صفحات فروش برندهای رقیب در صفحات جستجو هدایت کند. در صفحات جزئیات محصول این موضوع کاملاً مشهود است که اپل نمی‌خواهد هیچ محصولی غیر از محصولات خودش را به‌عنوان پیشنهاد ببیند.»

آمازون به‌طور فزاینده‌ای تبلیغات بیشتری را در مارکت‌پلیس خود قرار داده و واحد تبلیغات آمازون نیز در سال گذشته بیش از ۳۸ میلیارد دلار درآمد داشته است. اشباع‌کردن وب‌سایت با تبلیغات خطر گمنامی برندها و تحمیل هزینه‌های اضافی به بازاریاب‌ها را به‌همراه دارد. همچنین این پتانسیل را دارد که مصرف‌کنندگان را گیج کند. به‌نظر می‌رسد که اپل احتمالاً سعی دارد از این خطرات دور باشد.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.