مایکروسافت مشکل ویندوز سرور ۲۰۲۲ را حل کرد

کمیته رکن چهارم – شرکت مایکروسافت از یک مشکل در ویندوز سرور ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد که کاربران باید برای رفع این مشکل، ویندوز خود را به‌روزرسانی کنند.

مایکروسافت مشکلی که باعث ظاهر شدن صفحات آبی و خطاهای بوت در ماشین‌های مجازی ویندوز سرور ۲۰۲۲ روی میزبان‌های VMware ESXi شده بود، شناسایی واعلام کرده است. مدیران ویندوز اعلام کرده‌اند که پس از نصب به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۳ با شناسه KB5031364، با مشکل در راه‌اندازی ماشین‌های مجازی (VM) مواجه شده‌اند.

اکنون، شرکت مایکروسافت این مشکلات را تأیید کرده و اعلام کرده است که این مشکلات تنها بر روی میزبان‌های VMware ESXi تأثیر گذاشته‌اند که مدیران به‌روزرسانی منتشر شده را به عنوان بخشی از “پچ ” نصب کرده‌اند.

ماشین‌های مجازی تحت تأثیر یک خطا با یک صفحه آبی و کد توقف: PNP DETECTED FATAL ERROR مواجه خواهند شد. این مشکل تنها بر میزبان‌های VMware ESXi با پیکربندی زیر تأثیر می‌گذارد:

  •  پردازنده فیزیکی AMD Epyc
  • فعال بودن “Expose IOMMU to guest OS” در تنظیمات VMware برای ماشین مجازی.
  • فعال بودن “Enable Virtualization Based Security” در ویندوز سرور ۲۰۲۲.
  • فعال بودن “System Guard Secure Launch” در ویندوز سرور ۲۰۲۲.

تیم مهندسی مایکروسافت در حال کار بر روی رفع این مشکلات راه‌اندازی مجدد و مشکلات بوت ماشین‌های مجازی است، با احتمال آنکه رفع ممکن است در هفته آینده اعمال شود.

راه‌حل‌های موقت

برای حل این مشکل شناخته‌شده، مدیران می‌توانند گزینه “Expose IOMMU to guest OS” را در تنظیمات ماشین‌های مجازی تحت تأثیر غیرفعال کنند. با این حال، این رفع موقت تنها در برخی از سیستم‌ها کار می‌کند، زیرا برخی محیط‌ها نیاز دارند که این گزینه فعال باشد.

مدیران ویندوز با دستگاه‌های تحت تأثیر همچنین گزارش داده‌اند که حذف بروزرسانی مشکل را حل خواهد کرد (هرچند همچنان تمام به‌روزرسانی‌های امنیتی را که این بروزرسانی ارائه می‌دهد را حذف می‌کند) و این اجازه را می‌دهد که ماشین‌های مجازی بدون هیچ مشکلی راه‌اندازی مجدد شوند.

برای انجام این کار، می‌توانید از ابزار Windows Update Standalone Installer (WUSA) استفاده کنید، که به نصب و حذف بسته‌های به‌روزرسانی از طریق Windows Update Agent API کمک می‌کند.

ابتدا منوی Start را باز کنید، CMD را تایپ کنید، روی برنامه Command Prompt راست کلیک کرده و گزینه ‘Run as Administrator’ را انتخاب کنید، سپس دستور زیر را اجرا کنید:

همچنین مایکروسافت در ژانویه و دسامبر ۲۰۲۲ به‌روزرسانی‌های اضطراری ویندوز سرور را منتشر کرد تا مشکلات شناخته‌شده‌ای که باعث متوقف شدن ماشین‌های مجازی Hyper-V و مشکلات در ایجاد ماشین‌های مجازی جدید در برخی از میزبان‌های Hyper-V می‌شد، را حل کند.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.