کشف یک ضعف امنیتی در آنتی‌ویروس‌ کسپرسکی

۱کمیته رکن چهارم – کارشناس امنیتی شرکت گوگل آقای Tavis Ormandy که چند روز پیش در نرم افزارهای آنتی ویروس شرکت کسپرسکی آسیب پذیری ها و نقص های امنیتی شناسایی کرده بود ، دوباره چندین آسیب پذیری و نقص امنیتی در آنتی ویروسهای این شرکت روسی شناسایی کرد .

به گزارش کمیته رکن چهارم،آقای Tavis Ormandy همچنین عضو تیم تحقیقاتی بزرگ بررسی و شناسایی نقص های امنیتی روز صفر ( Zero Day ) می باشد .
آسیب پذیری های آنتی ویروس های کسپرسکی که اینبار شناسایی شده به هکرها این امکان را میدهد تا از راه دور به سیستم قربانی که آنتی ویروس کسپرسکی استفاده میکند دست یافته و قادر به تغییر کدهای سیستمی باشند .
آقای اورماندی نتایج تحقیقات خود را بسیار نگران کننده دانسته ، زیرا نقص های امنیتی که به تازگی شناسایی شده امکان سرقت اطلاعات را نیز به هکرها و نفوذگران خلافکار میدهد .

در طول سالهای اخیر شرکت کوچک کسپرسکی تلاش کرده تا به روشهای مختلف از جمله ترفندهای خبری و تبلیغاتی و لابی با رسانه ها و نشریات و سازمان نظام صنفی رایانه ای مخصوصآ کمیسیون افتا و تطمیع خبرنگاران حوزه فناوری ، کاربران و خریداران آنتی ویروس را فریب داده و بخشی از بازار آنتی ویروس را از آن خود کند .

همچنین کسپرسکی برای جلوگیری از دسترسی کاربران ایرانی به اطلاعات معتبر شرکتهای بزرگ آنتی ویروس بجزء لابی با رسانه ها حتی با برخی از دیگر فروشندگان آنتی ویروس مانند آویرا – ایست ( نود۳۲ ) – بیت دفندر و تراست پورت همکاری نزدیکی دارد .

عدم موفقیت کسپرسکی در رقابت با غولهای پیشرو و معتبر امنیتی و فروش نرفتن محصولاتش در دیگر کشورها باعث شده تا هم فشار بیشتری به بازار ایران وارد کند ( مانند ارائه لایسنس رایگان به شرکتهای ارائه دهنده سرویس اینترنت پر سرعت ) و هم اینکه برای قانع کردن کاربران به خرید محصولاتش دست به ترفندهای غیر اخلاقی بیشتری بزند .

توزیع لایسنسها و نرم افزارهای مشکل دار و تقلبی آنتی ویروسهای شرکتهای بزرگ امنیتی و شایعه پراکنی روش دیگر کسپرسکی برای خراب کردن وجه غولهای آنتی ویروس نزد کاربران ایرانی است .

به همین جهت شرکت دورانتاش ( از توزیع کنندگان معتبر نرم افزارهای آنتی ویروس در ایران ) بارها به کاربران هشدار داده از خرید آنتی ویروس از اشخاص و وب سایتها و شرکتهای نامعتبر و یا شرکتهایی که به هر صورت با شرکت روسی کسپرسکی ارتباط دارند ، میتواند مشکلات غیر قابل پیشبینی را برای آنها ایجاد کند .

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.