مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی تا پنج سال دیگر می‌تواند با انسان‌ها رقابت کند

کمیته رکن چهارم – «جنسن هوانگ» همچنین پیش‌بینی کرده که رقابت در فضای هو‌ش مصنو‌عی باعث ظهور ابزارهای از قبل آماده‌ای می‌شود که توسط شرکت‌های مختلف ساخته شده‌اند.

«جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، در اجلاس DealBook نیویورک تایمز گفت که هوش مصنوعی تا پنج سال دیگر، نسبتاً با انسان‌ها «قابل رقابت» خواهد بود. هوانگ به ظهور ابزارهای هوش مصنوعی از پیش ساخته شده‌ای اشاره کرد که شرکت‌های حوزه‌های مختلف، از طراحی تراشه و ساخت نرم‌افزار گرفته تا کشف دارو و رادیولوژی، آن‌ها را براساس نیازهای خود طراحی می‌کنند.

هوانگ در اجلاس سالانه DealBook نیویورک تایمز گفت که اگر هوش عمومی مصنوعی (AGI) به‌عنوان رایانه‌ای تعریف شود که می‌تواند آزمایش‌های را به‌روشی «نسبتاً رقابتی» برای هوش انسان انجام دهد، در این صورت «طی پنج سال آینده، هوش مصنوعی‌هایی را خواهیم دید که می‌توانند این آزمایش‌ها را انجام دهند.»

ظهور ابزارهای هوش مصنوعی جدید

هوانگ در ادامه صحبت‌های خود پیش‌بینی کرده که رقابت در فضای هو‌ش مصنو‌عی باعث ظهور ابزارهای از قبل آماده‌ای خواهد شد که شرکت‌های صنایع مختلف، از طراحی تراشه و ایجاد نرم‌افزار گرفته تا کشف دارو و رادیولوژی، آن‌ها را براساس نیازهای خود طراحی می‌کنند.

مدیرعامل انویدیا همچنین به این موضوع اشاره کرد که «اولین ابررایانه هوش مصنوعی جهان» را به OpenAI و ایلان ماسک داده است. ظاهراً ماسک که یکی از بنیانگذاران OpenAI است و سال ۲۰۱۸ آن را ترک کرده، در جریان یک کنفرانس در مورد این دستگاه شنیده و آن را از هوانگ درخواست کرده و سپس با او درباره OpenAI صحبت کرده است.

در نهایت، هوانگ توضیح می‌دهد که یکی از دلایل فاصله بین صنعت فناوری تا AGI، این است که هرچند یادگیری ماشین در حال حاضر در کارهایی مانند تشخیص و ادراک مهارت دارد، اما هنوز نمی‌تواند استدلال چند مرحله‌ای انجام دهد که اولویت اصلی شرکت‌ها و محققان است.

کسب‌و‌کار انویدیا به دلیل افزایش تقاضا واحدهای پردازش گرافیکی پرقدرتی که برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مورد نیاز است، در طول سال جاری رونق بسیار زیادی داشته است. غول فناوری که اکنون بالاتر از TSMC، اینتل و سامسونگ سودآورترین تراشه‌ساز دنیا است، در گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۳ خود به افزایش ۲۰۶ درصدی درآمد به‌لطف رونق هوش مصنو‌عی اشاره کرده بود.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.