اپل ظاهراً می‌خواهد برای آموزش هوش مصنوعی خود با رسانه‌ها وارد همکاری شود

کمیته رکن چهارم – نیویورک تایمز می‌گوید اپل می‌خواهد از طریق معامله‌ای به ارزش حداقل ۵۰ میلیون دلار از محتوای رسانه‌ها برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کند.

نیویورک تایمز در گزارشی می‌گوید که اپل درحال مذاکره با ناشران رسانه‌های بزرگ است تا با دریافت مجوز از آن‌ها، بتواند از آرشیو اخبار و مطالبشان برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد خود استفاده کند. این مذاکره ظاهراً بر سر قراردادی چندساله به ارزش حداقل ۵۰ میلیون دلار در دست انجام است.

نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده که اپل از طریق یک قرارداد چندساله به ارزش حداقل ۵۰ میلیون دلار می‌خواهد مجوز استفاده از اخبار و مطالب رسانه‌های بزرگ ازجمله NBC News ،IAC و Conde Nast را که ناشر Vogue، وایرد، آرس‌تکنیکا و نیویورکر است، پیدا کند.

اپل هوش مصنوعی خود را با محتوای رسانه‌ها آموزش می‌دهد؟

پاسخ رسانه‌ها به پیشنهاد اپل ظاهراً با یکدیگر متفاوت بوده است. به‌نظر می‌رسد که برخی ناشران درباره مسئولیت‌هایی که ممکن است بر اثر استفاده از محتواهای آن‌ها توسط سیستم‌های اپل به‌وجود بیاید، نگران هستند. از طرف دیگر، اپل ظاهراً درباره طرح و برنامه‌های خود پیرامون هوش مصنوعی مولد مبهم صحبت کرده است. بااین‌حال، برخی از مدیران رسانه‌ها درباره همکاری با کوپرتینویی‌ها خوش‌بین هستند.

نیویورک تایمز می‌گوید مدتی است که مدیران اپل درباره چگونگی دریافت اطلاعات لازم برای محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. این شرکت ظاهراً نمی‌خواهد داده‌های خود را از اینترنت بگیرد چون این رویکرد احتمال بروز «توهم» در هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد.

اپل تاکنون درزمینه هوش مصنوعی مولد ساکت بوده و برخلاف رقبایی همچون گوگل و OpenAI، محصولی در این زمینه معرفی نکرده است. این شرکت تنها به استفاده از قابلیت‌هایی مثل بهبود تصحیح خودکار متون در iOS 17 با استفاده از مدل‌های ترنسفورمر اشاره کرده است.

بااین‌حال، چند وقتی است که گزارش‌هایی درباره توسعه یک مدل هوش مصنوعی مولد موسوم به Apple GPT در این شرکت به‌گوش می‌رسد. درنتیجه می‌توان انتظار داشت که در سال آینده اخبار بیشتری درباره محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی از کوپرتینویی‌ها شنیده شود.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.