شرکت «دل» برای کمک به توسعه محصولات هوش مصنوعی با AMD همکاری می‌کند

کمیته رکن چهارم – شرکت «دل» سرور جدیدی را مبتنی بر فناوری‌های AMD به مجموعه هوش مصنوعی مولد خود اضافه کرده است که کارایی بالایی دارد.

شرکت «دل» سرور جدیدی را مبتنی بر فناوری‌های AMD به مجموعه هوش مصنوعی مولد خود اضافه کرده است که کارایی بالایی دارد. کاربران شرکت دل می‌‌توانند از این راهکار برای ایجاد پلتفرم‌های هوش مصنوعی در چهارچوب‌های مختلفی استفاده کنند که از نظر عملکرد بهینه‌سازی شده است.

دل با این رویکرد می‌خواهد کسب‌وکارها بتوانند در زمینه محاسبات و همچنین اجزای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای تقویت مدل‌های هوش مصنوعی مولد عملکرد بهینه‌تری داشته باشند.

کاربران می‌توانند در کنار یک نسخه مجهز به انویدیا، به‌زودی نسخه جدید Dell PowerEdge XE9680 مجهز به هشت شتاب‌دهنده AMD Instinct MI300X را خریداری کنند که به کسب‌وکارها کمک می‌کند مدل‌های زبانی بزرگ داخلی (LLM) را آموزش داده و اجرا کنند.

این نسخه با ۱٫۵ گیگابایت حافظه با پهنای باند بالا (HBM3) و توان بیش از ۲۱ پتافلاپس (petaFLOPS) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

همکاری «دل» با AMD در زمینه محصولات هوش مصنوعی مولد

شرکت دل برای توسعه مجموعه هوش مصنوعی مولد خود با شرکت AMD وارد همکاری جدیدی شده است تا بتواند گزینه‌های انتخابی بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

کاربران با این رویکرد می‌توانند سیستم‌هایی مورداستفاده خود را با استاندارد اتصال حافظه جهانی (xGMI) مقیاس‌بندی کرده و GPU‌های AMD را از طریق هوش مصنوعی مبتنی بر اترنت به Dell PowerSwitch Z9664F-ON متصل کنند. این موضوع به‌دنبال عرضه واحد مجهز به پردازنده‌های گرافیکی Nvidia H100 توسط دل در اوایل سال جاری اتفاق می‌افتد.

در همین راستا استاندارد جدیدی به‌نام Dell Validated Design for Generative AI نیز با همکاری AMD ارائه می‌شود. این روند، اساساً چهارچوبی است برای سازمان‌هایی که تمایل دارند سخت‌افزار و معماری شبکه خود را برای اجرای LLM آماده کنند.

اگرچه انویدیا یک شرکت پیشرو در صنعت زیرساخت هوش مصنوعی است، اما تفاوت آن با AMD در این است که این شرکت، از یک اترنت باز برای هوش مصنوعی استفاده می‌کند که در آن سوئیچ‌های فروشندگان مختلف می‌توانند با هم در یک سیستم همکاری کنند.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.