سامسونگ می‌خواهد سنسورهای دوربین خود را به هوش مصنوعی مجهز کند

کمیته رکن چهارم – درحالی‌که برخی تولیدکنندگان قابلیت‌های نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی را برای گوشی‌های خود توسعه داده‌اند، سامسونگ قصد دارد آن‌ها را به سنسورهایش اضافه کند.

دوربین گوشی‌های هوشمند تاکنون مسیر طولانی طی کرده‌اند و سامسونگ و سونی درحال‌حاضر پیشتازان اصلی این صنعت محسوب می‌شوند. تاکنون هر دو شرکت تلاش کرده‌اند تا بهترین سنسورهای موبایل را به مشتریان خود ارائه کنند و حالا در گزارش جدیدی گفته‌ شده که غول مستقر در کره جنوبی به‌دنبال توسعه سنسوری است که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند عکاسی با موبایل را برای همیشه متحول کند.

سامسونگ در تلاش است تا هوش مصنوعی را به سنسورهای دوربین خود اضافه کند. اگر به خاطر داشته باشید، این شرکت فناوری Zoom Anyplace را چند ماه قبل معرفی کرد که اساساً از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و اکنون به‌نظر می‌رسد که غول مستقر در کره جنوبی قصد دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را به سنسورهای دوربین خود اضافه کند.

البته احتمالاً تا زمان نمایش این سنسور زمان زیادی باقی مانده است و بعید به‌نظر می‌رسد که سری گلکسی S24 دارای این سنسور باشد، زیرا سامسونگ ظاهراً هنوز در تلاش است تا راهی برای تحقق آن پیدا کند.

قابلیت‌های احتمالی دوربین مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ

شرکت SK Hynix نیز در رویدادی که در سال ۲۰۲۳ برگزار شد، نشان داد که عملکرد تراشه‌های پردازش هوش مصنوعی در سنسورهای دوربین چگونه خواهد بود. به‌طور کلی، این فناوری باعث کاهش تأخیر، بهبود کیفیت تصویر و کاهش مصرف انرژی می‌شود. همچنین بسیاری از قابلیت‌های آن مانند سیستم تشخیص چهره و اشیا هنوز در مرحله آزمایش قرار دارند.

درحال‌حاضر برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند ازجمله گوگل قابلیت‌های هوش مصنوعی نرم‌افزاری را به گوشی‌های خود اضافه کرده‌اند که باعث بهبود کیفیت تصویر می‌شوند و همچنین امکان ویرایش تصاویر را فراهم می‌کنند. باید دید که اضافه‌شدن فناوری هوش مصنوعی به سنسورها می‌تواند چه قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری را برای آن‌ها به‌همراه داشته باشد.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.