یک هکر ۱۶ ساله حساب مردم را خالی کرد

کمیته رکن چهارم – به‌گفته رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری، هکری ۱۶ ساله موفق شده است ازطریق حمله فیشینگ حساب مردم را خالی کند.

نوجوانی ۱۶ ساله در چهارمحال و بختیاری توانسته است ازطریق حمله فیشینگ، حساب برخی از کاربران را خالی کند. مرتضی عسگری، رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری، می‌گوید او کم‌‌سن‌و‌سال‌ترین کلاهبردار اینترنتی در چهارمحال و بختیاری است.

نوجوان ۱۶ ساله با نوشتن برنامه و طراحی اپلیکیشن و ارسال آن برای دیگر کاربران سراغ کلاه‌برداری از آن‌ها رفته است.

فیشینگ یا رمزگیری اقدامی است که هکرها برای دستیابی به اطلاعات حساسی مانند نام کاربری و جزئیات حساب بانکی انجام می‌دهد. هکرها در این روش سراغ جعل‌کردن سایت‌ها یا آدرس‌های ایمیل و موارد این‌چنینی می‌روند و با فریب مردم، به اطلاعات محرمانه‌ و مالی آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

در سال‌های اخیر، حملات فیشینگ بارها خبرساز شده‌اند. مدتی پیش ادعا شد که هکرهای وابسته‌ به کره‌‌شمالی ازطریق جعل هویت و حمله‌ی فیشینگ در تلاش‌اند تا وارد سیستم‌های دولتی کشورهای مختلف شوند.

در سال ۱۴۰۰، گزارشی اعلام کرد بیش‌ از ۸۰ درصد سازمان‌های جهانی حداقل یک بار با حمله فیشینگ موفقیت‌آمیز مواجه شده‌اند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری می‌گوید: «بسیاری از جرایم سایبری کشور برداشت‌های غیرمجاز است که بیشتر آن‌ها ازطریق فیشینگ انجام می‌شود.» او به مردم توصیه کرده است به هر برنامه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود، اعتماد نکنند.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.