آغاز غیرفعال کردن کوکی‌های متفرقه روی کروم

کمیته رکن چهارم – گوگل فرآیند غیرفعال‌سازی شماری از کوکی‌های متفرقه را در مرورگر کروم آغاز کرد.

گوگل سال‌ها پس از معرفی پروژه سندباکس حریم خصوصی، اکنون می‌خواهد کوکی‌های متفرقه ردیاب را برای یک درصد از کاربران کروم غیرفعال کند. این کاربران به‌صورت تصادفی انتخاب شده‌اند.

مرورگر کروم بیش از نیمی از سهم بازار جهانی مرورگر را در اختیار دارد و این یعنی گوگل کوکی‌ها را برای ۳۰ میلیون کاربر از بین می‌برد.

کاربرانی که شامل طرح گوگل می‌شوند، هنگام بازکردن مرورگر، اعلانی را مشاهده خواهند کرد که به آن‌ها می‌گوید یکی از اولین افرادی هستند که پروژه‌ی Tracking Protection را تجربه می‌کنند.

اعلان همچنین توضیح می‌دهد که Tracking Protection سایت‌ها را در استفاده از کوکی‌های متفرقه برای ردیابی کاربر محدود می‌کند. از آنجایی که بسیاری از وب‌سایت‌ها هنوز با این طرح سازگار نیستند، گوگل به کاربران اجازه خواهد داد تا کوکی‌ها را موقتاً دوباره فعال کنند.

طرح حریم خصوصی گوگل، به‌گونه‌ای طراحی شده است تا جایگزینی برای کوکی‌های ردیاب باشد که به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهند در عین حفظ حریم خصوصی، به کاربران تبلیغات نشان دهند.

سرویس جدید گوگل، کاربران را براساس علایق و فعالیت‌های اخیرشان به گروه‌های مشخصی دسته‌بندی می‌کند و تبلیغ کنندگان می‌توانند از این اطلاعات در نمایش تبلیغات مرتبط استفاده کنند.

پروژه سندباکس گوگل قرار است کمتر از کوکی‌ها، تهاجمی باشد. تمام داده‌ها و پردازش‌ها روی خود دستگاه کاربر صورت می‌گیرد و گوگل می‌گوید اطلاعات کاربر را تنها به مدت ۳ هفته ذخیره خواهد کرد.

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، گوگل طی چند ماه آینده به گسترش حفاظت ردیابی ادامه خواهد داد تا اینکه کوکی‌های متفرقه را تا اواسط سال ۲۰۲۴ برای تمام کاربران کروم غیرفعال کند.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.