با هک اکانت SEC و نوسان قیمت بیت‌کوین، امنیت پلتفرم ایکس بار دیگر زیر سؤال رفت

کمیته رکن چهارم – حساب کاربری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از تأییدشدن ETF بیت‌کوین خبر داده بود؛ اما مشخص شد که حساب هک شده است.

بامداد روز چهارشنبه به وقت ایران حساب کاربری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پست غیرمنتظره‌ای در شبکه‌ی اجتماعی ایکس منتشر کرد و از تأیید صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین خبر داد. زمان زیادی نگذشته که رئیس هیئت‌مدیره‌ی این کمیسیون، هک‌شدن حساب کاربری را تأیید و اعلام کرد که ETF بیت‌کوین هنوز مجوز نگرفته است.

در واکنش به انتشار پست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، قیمت بیت‌کوین ناگهان رشد چشمگیر تجربه کرد و سپس پایین آمد.

سخن‌گوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در گفت‌و‌گو با CNBC تأیید کرد که فردی ناشناس توانسته است به حساب ایکس این کمیسیون دسترسی پیدا کند.

ایکس می‌گوید هک‌شدن حساب SEC نتیجه‌ی نفوذ به سیستم‌های این شبکه‌ی اجتماعی نیست، بلکه فردی توانسته است به شماره‌موبایل ثبت‌شده برای حساب کاربری SEC دسترسی پیدا کند و ازطریق آن وارد حساب شود.

هفته‌ی گذشته برخی از منابع گفته بودند که هکرها به‌طور روزافزون در حال هدف‌قراردادن حساب‌های دولتی و تجاری در پلتفرم ایکس هستند و برای این کار از روش فیشینگ استفاده می‌کنند. ظاهرا برخی از این حساب‌ها که تیک خاکستری و طلایی دارند، برای فروش در دارک‌وب گذاشته شده‌اند.

نفوذ به حساب کاربری SEC باعث شده است نگرانی درباره‌ی امنیت شبکه‌ی اجتماعی ایکس بار دیگر افزایش پیدا کند. ایلان ماسک پس از تصاحب ایکس (که در آن زمان توییتر نام داشت) تعداد زیادی از نیروها را اخراج کرد، ازجمله بسیاری از کسانی که مسئول تأمین امنیت پلتفرم بودند.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.