گوگل قابلیت Chromecast را برای نمایش آسان‌تر محتوا به تلویزیون‌های ال‌جی می‌آورد

کمیته رکن چهارم – گوگل پخش ویدیوهای تیک‌تاک در تلویزیون‌های Google TV را ممکن کرد و قابلیت Chromecast را نیز به تلویزیون‌های ال‌جی آورد.

گوگل علاوه‌بر یکپارچه‌سازی Nearby Share با قابلیت Quick Share سامسونگ، خبرهای دیگری را نیز در جریان رویداد CES 2024 برای علاقه‌مندان اندروید دارد؛ این شرکت اعلام کرد که قابلیت Fast Pair را به تلویزیون‌های Google TV می‌آورد و تجربه‌ی پخش محتوا (media casting) روی دستگاه‌های اندرویدی و Google TV را نیز بهبود می‌دهد.

قابلیت Fast Pair راهکار گوگل برای ساده‌سازی فرآیند جفت‌کردن بلوتوثیِ هدفون‌های بی‌سیم و سایر دستگاه‌های پوشیدنی به‌حساب می‌آید؛ به‌موجب Fast Pair کاربر دیگر به وارد کردن کد برای جفت‌کردن دستگاه‌ها با بلوتوث نیازی ندارد، در عوض، کل فرآیند جفت‌کردن دستگاه‌هایتان با یک منوی پاپ‌آپ و شناساییِ Bluetooth LE صورت می‌گیرد.

قابلیت Fast Pair تا پیش‌از این صرفاً روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی در دسترس بود؛ اما اکنون به تلویزیون‌های هوشمند مبتنی‌بر Google TV و دستگاه‌های مبتنی‌بر Chrome OS نیز راه می‌یابد؛ بدین‌ترتیب، هنگامی‌که هدفون یا ایرباد بی‌سیم مجهز به Fast Pair را روشن می‌کنید، منوی پاپ‌آپی روی تصویر تلویزیون Google TV ظاهر می‌شود که با تأیید آن، می‌توانید صدای تلویزیون را از طریق هدفون بشنوید.

گوگل قابلیت Fast Pair را از ماه بعد به کامپیوترهای Chrome OS و تلویزیون‌های Google TV می‌آورد؛ اما انتشار کامل این قابلیت به گفته‌ی گوگل «در سال جاری» صورت می‌گیرد. امیدواریم که قدم بعدی، یکپارچه‌سازی Fast Pair با قابلیت اتصال سریع سامسونگ باشد تا مانند آنچه در مورد Nearby Share و Quick Share صورت گرفت، اتصال هدفون‌های مجهز به Fast Pair از برندهای دیگر به تلویزیون‌های سامسونگ ساده‌تر و سریع‌تر از قبل باشد.

گذشته از ارائه‌ی قابلیت Fast Pair در تلویزیون‌های Google TV، گوگل اعلام کرد که از امروز امکان کَست‌کردن ویدئوهای تیک‌تاک به تلویزیون‌های Google TV نیز در دسترس قرار دارد؛ قابلیتی که حتی با دستگاه‌های مجهز به Chromecast Built-In نظیر تبلت پیکسل سازگاری دارد و امکان کَست‌کردن ویدیوهای زنده‌ی تیک‌تاک را نیز فراهم می‌سازد.

خبر مهم و خوشحال‌کننده‌ی دیگر اینکه گوگل قابلیت Google Cast را در اختیار دستگاه‌های بیشتری می‌گذارد؛ در گام نخست، تمام مدل‌های تلویزیون ال جی برای سال ۲۰۲۴ که در رویداد CES 2024 معرفی شدند، قابلیت Google Cast یا همان Chromecast Built-In را نیز در دل خود دارند؛ بدین‌ترتیب کَست‌کردن محتوا از روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی روی تلویزیون‌های ال‌جی، ساده‌تر و سرراست‌تر از همیشه خواهد شد.

در نهایت باید اشاره کنیم که گوگل امسال قابلیت Tap to Cast را به تعداد بیشتری از اپ‌های استریم مدیا همچون اسپاتیفای و یوتیوب موزیک اضافه می‌کند؛ بدین‌ترتیب می‌توانید ساده‌تر از همیشه موسیقی/پادکست در حال پخش روی گوشی یا تبلت خود را به دستگاه دیگری مجهز به Tap to Cast انتقال دهید؛ به‌عنوان مثال می‌توانید هنگام رسیدن به خانه، بدون وقفه، گوش‌دادن به موسیقی را روی اسپیکرهای بهتری ادامه دهید. این قابلیت در حال حاضر تنها برای گوشی‌های پیکسل مجهز به UWB در دسترس قرار دارد؛ اما انتظار می‌رود که در آینده آن را با گوشی‌های اندرویدی بیشتری با UWB تجربه کنیم.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.