گوگل احتمالاً به اتهام نقض پتنت‌های هوش مصنوعی، ۱٫۶۷ میلیارد دلار جریمه می‌شود

کمیته رکن چهارم – گوگل به‌ اتهام رعایت‌نکردن قوانین مربوط به پتنت‌های حوزه هوش مصنوعی، احتمالاً با جریمه‌ای ۱٫۶۷ میلیارد دلاری مواجه خواهد شد.

گوگل به‌ اتهام رعایت‌نکردن قوانین مربوط به پتنت‌های مرتبط با حوزه پردازش‌های هوش مصنوعی ممکن است با جریمه‌ای ۱٫۶۷ میلیارد دلاری مواجه شود.

دادگاهی در بوستون احتمالاً این شرکت را به اتهام به نقض حق اختراع مربوط به پردازنده‌های مرتبط با حوزه هوش مصنوعی جریمه می‌کند. شاکی این پرونده Singular Computing است که گوگل را به کپی‌برداری از فناوری بنیان‌گذار این شرکت و یکی از دانشمندان حوزه کامپیوتر، یعنی «جوزف بیتس» متهم می‌کند. گوگل ظاهراً متهم شده که از این فناوری برای بهبود ویژگی‌های هوش مصنوعی در سرویس‌های محبوبی مانند جستجوی گوگل، جیمیل و گوگل ترنسلیت استفاده کرده است.

این اتهام جدید می‌تواند جریمه سنگینی برای گوگل به‌همراه داشته باشد

شرکت Singular Computing، در ابتدا به‌دنبال دریافت غرامت ۷ میلیارد دلاری از گوگل بود. این شرکت ادعا می‌کند که گوگل به‌طور غیرقانونی از فناوری هوش مصنوعی ثبت‌شده برای توسعه واحدهای پردازش تنسور (TPU) استفاده کرده است. این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای گوگل بسیار مهم هستند. نکته قابل‌توجه این است که دادگاه پیشنهاد کرده که گوگل بابت نقض حق اختراع مربوط به این فناوری‌ها حدود ۱٫۶۷ میلیارد دلار جریمه بپردازد. در این بین، گوگل اتهام نقض حق ثبت اختراع را رد کرده است و ادعای این شرکت مبنی بر نقض قوانین را مشکوک و غیرواقعی می‌داند.

لازم به ذکر است که Singular Computing در سال ۲۰۱۹ شکایتی علیه گوگل تنظیم کرد. این شرکت ادعا می‌کند که بنیان‌گذار این مجموعه یعنی «جوزف بیتس» بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ نوآوری‌های پردازش رایانه‌ای خود را با گوگل به اشتراک گذاشته است. در این شکایت ادعا شده که گوگل در دو مورد از پتنت‌های Singular کپی‌برداری کرده است و از معماری بهبودیافته‌ای که بیتس آن را کشف کرده بود، استفاده می‌کند. بااین‌حال، گوگل این اتهامات را رد کرده است.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.