همین حالا آیفون‌تان را برای دریافت این به‌روزرسانی امنیتی مهم بررسی کنید

کمیته رکن چهارم – «این ویژگی جدید یک لایه امنیتی مضاعف را در حالت بسیار نامحتملی که شخصی تلفن شما را دزدیده باشد و رمز عبور شما را هم به دست آورده باشد اضافه می‌کند».

اگر از افرادی هستید که از آیفون استفاده می‌کنید، باید به به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی که اپل به‌تازگی منتشر کرده است توجه کنید. چرا؟ این آپدیت یک قابلیت امنیتی مهم جدید به آیفون شما اضافه می‌کند.

به‌روزرسانی مذکور iOS 17.3 است و ویژگی بارز آن ابزار جدیدی به نام «محافظت از دستگاه سرقت‌شده» است. این قابلیت، که در دسامبر معرفی شد، دسترسی سارقان به آیفون شما را در صورت گم شدن یا دزدیده شدن سخت‌تر می‌کند. آنگونه که اپل توضیح داده است، «این ویژگی جدید یک لایه امنیتی مضاعف را در حالت بسیار نامحتملی که شخصی تلفن شما را دزدیده باشد و رمز عبور شما را هم به دست آورده باشد اضافه می‌کند».

استفاده از آن بسیار ساده است. هنگامی که iOS 17.3 را دریافت کردید، اپ تنظیمات را باز کرده و گزینه Face ID & Passcode را انتخاب کنید. پس از تایید هویت‌تان، به قسمتی با عنوان محافظت از دستگاه سرقت شده رفته و گزینه Turn On Protection را انتخاب کنید. و تمام!

پس از فعال شدن، در صورت سرقت آیفون‌تان، آرامش‌خیال به مراتب بیشتری خواهید داشت. اگر گوشیتان تشخیص دهد که در یک مکان غیرمعمول قرار دارد، در صورتی که شخصی سعی در دسترسی به رمزهای عبور ذخیره شده شما داشته باشد، درخواست احراز هویت Face ID (یا Touch ID) خواهد کرد. علاوه بر این، هرگونه تلاش برای تغییر «تنظیمات حساس» (مانند رمز عبور Apple ID شما) با تاخیر امنیتی مواجه می‌شود.

با این که قابلیت «محافظت از دستگاه سرقت‌شده» مهمترین ویژگی جدید در iOS 17.3 است، برخی قابلیت‌های جزئی‌تر نیز به آن اضافه شده است. همچنین در این به‌روزرسانی ابزارهای همکاری پلی‌لیست در Apple Music، پشتیبانی از AirPlay برای تلویزیون‌های خاص هتل، بهینه‌سازی قابلیت تشخیص تصادف، و موارد دیگر اضافه شده است.

برای بررسی آپدیت iOS 17.3 در آیفون خود، اپ تنظیمات را باز کنید، گزینه General را انتخاب نموده و سپس Software Update را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، iOS 17.3 قاعدتاٌ به طور خودکار ظاهر می‌شود و برای دانلود در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع : ایتنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.