تغییر مهم اینستاگرام؛ غریبه‌ها اجازه پیام‌دادن به بچه‌ها را ندارند

کمیته رکن چهارم – اینستاگرام و فیسبوک مسنجر اکنون به‌طور پیش‌فرض از پیام‌دادن غریبه‌ها به افراد خردسال جلوگیری می‌کنند.

متا تغییراتی را در اینستاگرام و فیسبوک مسنجر اعمال کرده است. این تغییرات با هدف محافظت بهتر از افراد زیر سن قانونی در برابر پیام‌های ناخواسته‌ی آنلاین انجام می‌گیرند.

تغییرات جدید شامل اعمال محدودیت‌های بیشتر در مورد اینکه چه کسی می‌تواند به افراد خردسال پیام ارسال کند، می‌شود. همچنین قابلیتی جدید باعث می‌شود والدین کنترل بیشتری بر تنظیمات امنیتی حساب فرزندشان داشته باشد.

متا اعلام کرد نوجوانان زیر ۱۶ سال (یا در برخی کشورها زیر ۱۸ سال) به‌طور پیش‌فرض در اینستاگرام و مسنجر، دیگر از سوی کاربرانی که فالو نمی‌کنند پیام خصوصی دریافت نخواهند کرد. همچنین امکان اضافه‌شدن این افراد به چت‌های گروهی توسط افراد غریبه وجود نخواهد داشت.

متا در یک سال اخیر تدابیر امنیتی جدیدی برای مقابله با اتهامات قانونی اتخاذ کرده است. این اتهامات می‌گفتند الگوریتم‌های متا کمک کرده‌اند تا فیسبوک و اینستاگرام به «بازار شکارچیان کودکان» تبدیل شوند.

برخلاف محدودیت‌های قبلی، که بر اساس آن تنها بزرگسالان بالای ۱۹ سال نمی‌توانستند به افراد زیر سن قانونی پیام خصوصی بدهند، این قوانین جدید برای همه‌ی کاربران بدون در نظر گرفتن سن اعمال می‌شود.

متا می‌گوید که کاربران اینستاگرام از طریق پیامی در بالای فید خود از این تغییر مطلع خواهند شد. نوجوانانی که از حساب‌های تحت نظارت استفاده می‌کنند باید برای تغییر این تنظیمات از والدین یا سرپرستی که حسابشان را نظارت می‌کند اجازه بگیرند.

ابزارهای نظارت والدین در اینستاگرام در حال گسترش هستند. ازاین‌پس از والدین خواسته می‌شود که تغییرات امنیتی حساب کودکان خود را تأیید یا رد کنند (قبلاً والدین فقط امکان مشاهده‌ی این تغییرات را داشتند)؛ برای مثال، والدین می‌توانند از تغییر حالت خصوصی پروفایل به حالت عمومی جلوگیری کنند.

متا همچنین می‌گوید که در حال توسعه‌ی ویژگی جدیدی برای محافظت از کاربران در برابر دریافت تصاویر ناخواسته یا نامناسب است.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.