آمار دانلود شبکه اجتماعی تردز در یک ماه سه برابر شد؛ ایکس در سراشیبی سقوط

کمیته رکن چهارم – درحالی‌که ایکس همچنان در سراشیبی سقوط است، شبکه‌ی اجتماعی تردز یکی از ماه‌های موفق خود را سپری کرد.

بازار شبکه‌های اجتماعی در ماه دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) شاهد فراز‌ونشیب‌های جالبی بود. مهم‌ترین آن‌ها شاید شبکه‌ی اجتماعی مکمل اینستاگرامِ، یعنی تردز باشد که با سه برابر کردن آمار دانلود‌های خود و رسیدن به فهرست ۱۰ برنامه‌ی پردانلود، یکی از بهترین ماه‌های خود را سپری کرد. در همین مدت، شبکه‌ی اجتماعی ایکس یا توییتر سابق به مسیرش در سراشیبی سقوط ادامه داد.

تردز در ماه دسامبر با رشد چشمگیری رو‌به‌رو شد و به‌ترتیب ۱۲ و ۱۶ میلیون بار دانلود جدید را در اپ استور گوشی آیفون و گوگل‌ پلی تجربه کرد. این موضوع باعث شد که تردز در اپ‌ استور رتبه‌ی ۴ و در گوگل پلی رتبه‌ی ۸ را کسب کند. درنتیجه‌، تردز درمجموع توانست به رتبه‌ی ۶ بین دو فروشگاه اپلیکیشن دست یابد.

پس از خیز طوفانی‌ پیرو معرفی در جولای ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲) و افت‌های زیاد طی ماه‌های بعد از آن، شبکه‌ی اجتماعی جدید متا بار دیگر به‌کمک تبلیغات بی‌شمار و یکپارچگی روزافزون آن با اکوسیستم گسترده‌ی شبکه‌های اجتماعی از‌طریق ادغام با فِدیورس با پروتکل ActivityPub و نیز افزوده‌شدن ابزار‌هایی برای توسعه‌دهندگان متفرقه، در ماه دسامبر جانی دوباره یافته است و هم‌اکنون، حدود ۱۶۰ میلیون کاربر دارد.

اینستاگرام در ماه دسامبر با ۵۴ میلیون دانلود ترکیبی، از تیک‌تاک پیشی گرفت و جایگاه اول را ازآن خود کرد. با معرفی تیک‌تاک شاپ به‌جای شبکه‌ای اجتماعی، این اپلیکیشن روز‌به‌روز بیشتر به فروشگاه اینترنتی شبیه می‌شود‌؛ به‌همین‌دلیل، افراد بیشتری به ریلز‌ اینستاگرام روی آورده‌اند.

در همین‌ حال، ایکس یا توییتر سابق هنوز‌هم با اثرهای تغییر ناگهانی نام خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. شبکه‌ی اجتماعی ایلان ماسک که پیش‌تر در صدر آمار‌ها قرار می‌گرفت، در ماه دسامبر با تنها ۸٫۵ میلیون دانلود، به رتبه‌ی ۲۹ در iOS و رتبه‌ی ۴۶ در اندروید رضایت داد.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.