تغییر مهم اندروید ۱۵ لو رفت

کمیته رکن چهارم – اندروید ۱۵ با یک تغییر مهم، تجربه‌ی استفاده از اپلیکیشن‌ها را بهینه‌تر خواهد کرد.

اندروید ۱۵ ممکن است برخی از برنامه‌ها را به طور پیش‌فرض مجبور به استفاده از حالت Edge to Edge (لبه‌تالبه یا تمام‌صفحه) کند. سیستم‌عامل اندروید مدت‌ها است که امکان استفاده از تمام ابعاد نمایشگر را تحت حالت لبه‌‌تالبه ارائه می‌دهد، اما بسیاری از برنامه‌ها از این ویژگی استفاده نمی‌کنند.

کدی که در بتای سوم QPR2 اندروید ۱۴ دیده شده، نشان می‌دهد که این سیستم عامل ممکن است ویژگی لبه‌تا‌لبه را در برنامه‌هایی که برای نسخه‌ی بعدی اندروید به‌روزرسانی می‌شوند، اعمال کند.

برای اینکه برنامه‌ها در حالت لبه‌تا‌لبه اجرا شوند، باید چندین API پیاده‌سازی شود. دلیل این است که به‌ تصویر‌ کشیدن رابط کاربری در پشت Status Bar و Navigation Bar، شاید برای هر برنامه‌ای جالب نباشد، زیرا در برخی موارد عناصری در رابط کاربری برنامه وجود دارند که می‌توانند با بخش‌های یادشده هم‌پوشانی پیدا کنند.

برای برنامه هایی که دارای متون زیاد هستند، فعال کردن حالت لبه‌تا‌لبه بسیار منطقی است. فعال‌سازی حالت لبه‌تا‌لبه روی برخی از برنامه‌ها مانند Gmail و Google Keep، به‌دلیل هم‌پوشانی عناصر موجود در رابط کاربری برنامه با Status Bar و Navigation Bar، امیدوارکننده نبود.

گوگل با تغییراتی که در نسخه‌های اخیر اندروید ایجاد کرده، نشان داده است که می‌خواهد پشتیبانی از ویژگی لبه‌تا‌لبه را در اندروید بهبود بخشد، مانند به‌روز‌رسانی enableEdgeToEdge برای نمایش محتوای اطراف بریدگی‌های نمایشگر نظیر ناچ و حفره.

هنوز معلوم نیست که آیا گوگل واقعاً قصد دارد این ویژگی را در اندروید ۱۵ اعمال کند یا نه. هنوز پیش‌نمایشی از اندروید ۱۵ موجود نیست، بنابراین فقط زمان نشان می‌دهد که آیا این تغییر در نهایت اتفاق می‌افتد یا خیر.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.