یک محقق امنیتی به‌دلیل سرقت میلیون‌ها دلار از اپل دستگیر شد

کمیته رکن چهارم – ظاهراً این محقق با کمک ابزارهای داخلی اپل دست به این سرقت زده است.

ظاهراً یک محقق امنیتی که مشکلات اپل را به آن گزارش می‌دهد، در ماه ژانویه به‌دلیل کلاهبرداری چند میلیون دلاری از این شرکت دستگیر شده است.

براساس گزارش‌های منتشرشده، این محقق با نام «نوآ راسکین-فریزی»، همراه با همدست خود به سرقت بیش از ۳ میلیون دلار متهم شده است که شامل حدود ۲٫۵ میلیون دلار کارت هدیه و بیش از ۱۰۰ هزار دلار هزینه مربوط به «محصولات و خدمات» می‌شود.

هرچند در پرونده‌های دادگاه مستقیماً به اپل اشاره نشده، اما از یک «Company A» بدون نام مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا صحبت شده است که می‌تواند اپل باشد. همچنین دادگاه توضیح داده که یکی از مجرمین از کارت‌های هدیه خود برای «خرید Final Cut Pro از اپ استور Company A» استفاده کرده است و اپل تنها شرکتی است که این محصول را می‌فروشد.

طبق توضیحات دادگاه، در سال ۲۰۱۹ فریزی و همدستش از یک ابزار بازیابی پسورد برای دسترسی به حساب کارمندی که متعلق به شرکت بی‌نام «Company B» بوده، استفاده کردند که خدمات مشتریان اپل را انجام می‌دهد. بااین‌وجود، فریزی به سیستم کارمندن دیگر و سرورهای VPN شرکت B دسترسی پیدا کرده است. به همین طریق، او توانست وارد سیستم‌های ا‌پل شود و سفارشات جعلی را برای محصولات آن ثبت کند.

طبق این گزارش، او ظاهراً از ژانویه تا مارس سال ۲۰۱۹ از برنامه اپل سوءاستفاده کرده است.

فریزی که اپل در سند پشتیبانی مربوط به ماه ژانویه از او برای پیداکردن چندین باگ در سیستم‌عامل macOS Sonoma تشکر کرده بود، اکنون به کلاهبرداری، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و سوءاستفاده رایانه‌‎ای و آسیب عمدی به رایانه محافظت‌شده متهم شده است. او باید تمام اجناس مسروقه را برگرداند و درصورت محکومیت، ممکن است به بیش از ۲۰ سال زندان محکوم شود.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.