ویندوز ۱۲ امسال از راه نمی‌رسد؛ ناامیدی طرفداران مایکروسافت

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت امسال هم روی ویندوز ۱۱ متمرکز است و بدین ترتیب فعلا قرار نیست شاهد رونمایی ویندوز ۱۲ باشیم.

درحالی که بسیاری از کاربران انتظار داشتند مایکروسافت امسال نسخه‌ی جدید سیستم‌عاملش یعنی ویندوز ۱۲ را رونمایی و منتشر کند، ردموندی‌ها اعلام کردند به‌روزرسانی بزرگ بعدی، ویندوز ۱۲ نخواهد بود.

ویندوز ۱۱ برای کاربران اینسایدر، به‌نظر می‌رسد آپدیت بعدی ویندوز با نام ویندوز ۱۱ نسخه‌ی ۲۴H2 منتشر خواهد شد که با روند گذشته‌ی مایکروسافت مطابق است.

مایکروسافت با بیلد جدید به طور موقت کانال‌های Canary و Dev برنامه‌ی اینسایدر را ادغام کرده است تا بیلدهای مشابه را دریافت کنند. بدین ترتیب تا زمانی که Canary به بیلد بالاتری ارتقا نیابد، می‌توان بدون نیاز به ریست کردن کامپیوتر، از کانال Dev به کانال Canary جا‌به‌جا شد.

همانطور که قبلا در گزارشی اعلام شده بود، پشتیبانی از دستور محبوب Sudo لینوکس به ویندوز می‌آید تا کاربران بتوانند راحت‌تر ازطریق پنجره‌ی خط فرمان، دستورهای مختلف را به سیستم‌عامل بدهند. ازاین‌پس تمام کاری که باید بکنید، تایپ کردن Sudo و سپس فرمان مدنظر است.

ویندوز ۱۱ اخیرا به‌لطف بلوتوث LE Audio پشتیبانی بهتری از سمعک دارد و در بیلد جدید این قابلیت با بهبودهای بیشتری همراه شده است. در حال حاضر، ویندوز ۱۱ به کاربران اجازه می‌دهد تا تنظیمات صوتی مختلفی را که در سمعک تعبیه شده، انتخاب کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تجربه‌ی راحت‌تری داشته باشند.

مایکروسافت همچنین صفحه‌ی تنظیمات بلوتوث را بهبود داده است تا اطلاعات بیشتری از دستگاه‌های متصل (مانند عمر باتری و وضعیت اتصال) در یک منوی قابل گسترش نمایش داده شود. همچنین از همان‌جا می‌توان به صفحه‌ی ویژگی‌های صوتی دستگاه‌های بلوتوثی دسترسی داشت.

بیلد جدید با چند قابلیت تازه برای کوپایلت همراه شده است. وقتی متنی را کپی می‌کنید، آیکون کوپایلت در تسکبار تغییر خواهد کرد و می‌توان با آن کارهایی مانند خلاصه‌سازی یا ارسال متن به صفحه‌ی چتِ کوپایلت انجام داد.

قابلیت Drag and Drop برای ارسال سریع‌تر عکس‌ها و محتوا به کوپایلت اضافه شده است. دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت در نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ با شروع به کار سیستم به‌صورت خودکار اجرا می‌شود؛ البته می‌توان اجرای خودکار را در بخش تنظیمات غیرغعال کرد.

در بیلد جدید ویندوز ۱۱، امکان استفاده از هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز با کامپیوترهای شخصی وجود ندارد. مایکروسافت هشدار می‌دهد که اگر می‌خواهید تا پایان دوره‌ی پشتیبانی در سال ۲۰۲۶ به استفاده از این دستگاه‌ها ادامه دهید، باید در نسخه‌ی فعلی ویندوز ۱۱ باقی بمانید.

در بیلد ۲۶۰۵۲ ویندوز ۱۱ می‌توان با استفاده از QR کد به شبکه‌ی وای‌فای متصل شد؛ بدین منظور می‌توان از اپلیکیشن دوربین برای اسکن کد QR استفاده کرد.

در کنار قابلیت‌های مذکور، بیلد جدید ویندوز ۱۱ با تغییراتی در طراحی کلی سیستم‌عامل همراه شده و بخش Color Management به پنل تنظیمات اصلی ویندوز ۱۱ منتقل شده است و از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.