ویندوز ۱۱ به آرامی سیر تکامل را طی می‌کند؛ با قابلیت‌های جدید آشنا شوید

کمیته رکن چهارم – جدیدترین نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ امکان دسترسی بهتر به ویجت‌ها و شخصی‌سازی اعلان‌ها را فراهم می‌کند.

در ویندوز ۱۱ بیلد ۲۶۰۵۸ که اوایل این هفته به‌طور اختصاصی در کانال‌های Dev و Canary منتشر شد، اکنون گزینه‌ای برای نمایش ویجت‌ها بدون بخش اخبار وجود دارد که طی ماه‌های آینده برای تمامی کاربران دردسترس خواهد بود.

طبق بیانیه‌ی رسمی مایکروسافت، ویژگی برجسته‌ی بیلد ۲۶۰۵۸ ویندوز ۱۱، پنل ویجت‌ها است که امکان جابه‌جایی بین نماهای مختلف را از طریق منویی در سمت چپ فراهم می‌کند.

علاوه‌بر داشبورد سنتی، کاربران اکنون می‌توانند بخش My Widgets View را انتخاب کنند که سه ستون پنل را به ویجت‌های انتخابی کاربر اختصاص می‌دهد. این قابلیت برای کاربرانی که می‌خواهند به اطلاعات و سرویس‌های مورد نظر خود دسترسی سریع داشته باشند، مفید خواهد بود.

مایکروسافت پیش از این قابلیت حذف کامل فید اخبار از پنل ویجت‌ها را معرفی کرده بود. این قابلیت در ابتدا به دلیل قانون بازارهای دیجیتال فقط برای کاربران منطقه‌ی اقتصادی اروپا برنامه‌ریزی شده بود؛ اما حالا به‌صورت جهانی اعمال می‌شود.

یکی دیگر از تغییرات در پنل ویجت‌‌ها، مربوط به نشان‌های اعلان در نوار وظیفه است. کاربران اکنون می‌توانند یک شمارنده‌ی اعلان برای اعلان‌های مهمی که ممکن است از دست داده باشند، مانند هشدارهای سهام، وضعیت آب‌وهوا یا اخبار فوری، مشاهده کنند. در این حالت هنگامی که برد ویجت‌ها را باز کنید، پنلی با تمام اعلان‌هایی که از دست داده‌اید، مشاهده خواهید کرد.

تغییر دیگری که در بیلد ۲۶۰۵۸ ویندوز ۱۱ اعمال شده، حالت جدیدی برای نشانگر ماوس است. این قابلیت از مجموعه‌ی پاورتویز گرفته شده و باعث می‌شود همیشه بدانید که نشانگر ماوس کجا است. هنگامی که قابلیت جدید فعال است، نشانگر، خطوط عمودی و افقی را در سراسر صفحه نشان می‌دهد.

قابلیت Pointer Indicator به شما این امکان را می‌دهد که رنگ خطوط متقاطع خود را سفارشی کنید؛ حتی با فعال‌کردن این ویژگی، می‌توانید نشانگر را با یک میانبر کیبورد (Windows+Ctrl+X) روشن یا خاموش کنید و تمرکزتان را روی محتوا بگذارید.

علاوه بر ویژگی‌های معرفی‌شده، چند پیشرفت دیگر در آخرین پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ وجود دارد. منوی راست‌کلیک Context Menu اکنون برچسب‌هایی را در زیر نمادها در ردیف اصلی برای اقدامات معمول مانند حذف و کپی نمایش می‌دهد که دسترسی به هر دکمه را آسان‌تر می‌کند.

نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ اطلاعات دقیق آب‌وهوا را مستقیماً روی صفحه‌‌ی قفل شما نمایش می‌دهد. همچنین میانبر Windows+Ctrl+S یک ابزار جدید را باز می‌کند که مستقیماً جایگزین تشخیص گفتار است. مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد که دیگر از تشخیص گفتار ویندوز پشتیبانی نخواهد کرد.

علاوه‌بر قابلیت‌های یادشده، مایکروسافت رفع برخی اشکالات ویندوز را نیز درنظر گرفته است؛ از جمله برطرف‌کردن برخی مشکلاتی که منجر به سیاه‌شدن نمایشگر پس از حالت اسلیپ می‌شود.

انتظار می‌رود تغییرات جدید در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ با آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ به این سیستم‌عامل اضافه شوند.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.