موتور جستجوی گوگل به جنگ با محتواهای هوش مصنوعی و غیرکاربردی می‌رود

کمیته رکن چهارم – گوگل سه نمونه از محتواهایی که اسپم تلقی می‌شوند ذکر کرده است که هوش مصنوعی در هر سه نوع نقش دارد.

گوگل اعلام کرد که سازوکار جدید موتور جستجوی این شرکت با محتواهایی که صرفاً برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو تولید می‌شوند، مقابله خواهد کرد. یکی از انواع محتواهایی که گوگل هدف قرار می‌دهد، محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی است. با حذف این نوع محتواها از نتایج جستجو، می‌توان بهتر به مطالب مفیدی که برای کاربران واقعی نوشته شده‌اند و نه برای رتبه‌گرفتن در موتور جستجو، دست یافت.

گوگل در بلاگ رسمی خود از سازوکار جدیدش برای حذف محتواهای اسپم و غیرکاربردی خبر داد. «پاندو نایاک»، معاون موتور جستجوی گوگل، می‌گوید براساس بررسی‌های جدید این شرکت حدود ۴۰ درصد از محتواهای نتایج جستجو غیرکاربردی هستند. این شرکت به سه نوع محتوا که در الگوریتم‌های جدید حذف خواهند شد، اشاره کرده است؛ در این سه نوع عمدتاً هوش مصنوعی در تولید آن‌ها نقش داشته است.

حذف محتواهای هوش مصنوعی و غیرکاربردی از نتایج گوگل

پاندو نایاک سه نمونه از آنچه که گوگل اکنون محتوای غیرکاربردی تلقی می‌کند، بیان کرده است. اولین مورد، انتشار تعداد زیادی از محتوا در سایت است؛ سایت‌هایی که روزانه هزاران مقاله با کیفیت پایین قرار می‌دهند، چه نویسنده آن‌ها انسان باشد چه هوش مصنوعی، رتبه پایینی در نتایج جستجو دریافت می‌کنند.

دومین مورد، سوءاستفاده از اعتبار سایت است. زمانی که یک وب‌سایت معتبر، بخشی از سایت خود را به محتواهای غیرکاربردی و تولیدشده با هوش مصنوعی اختصاص می‌دهد، گوگل این نوع محتواها را اسپم تشخیص می‌دهد.

سومین مورد سوءاستفاده از دامنه‌های منقضی‌شده است. زمانی که شخص یک دامنه منقضی با رتبه بالا می‌خرد و در آن محتوای نامطلوب قرار می‌دهد، گوگل این سایت را شناسایی می‌کند و رتبه آن را پایین می‌آورد. گوگل به چنین سایت‌هایی ۶۰ روز فرصت می‌دهد تا قبل از ایجاد تغییرات در رتبه‌بندی، محتواهای کاربردی در سایت خود قرار دهند.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.