استخدام مدیر ارشد هوش مصنوعی در وزارت دادگستری آمریکا

کمیته رکن چهارم – وزارت دادگستری آمریکا از انتصاب یک استاد دانشگاه پرینستون به عنوان اولین مدیر ارشد هوش مصنوعی این نهاد دولتی خبر داد تا به سیاست‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی و امنیت سایبری کمک کند.

زندانی مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت این انتصاب به وزارت دادگستری کمک می‌کند تا با تحولات علمی و فناوری حوزه هوش مصنوعی که به‌سرعت در حال رشد است همگام شود.

جاناتان مایر، استادیار ۳۷ ساله علوم کامپیوتر و محقق حقوق فناوری در دانشگاه پرینستون، عهده‌دار این سمت تازه شده است. او که دوره دکترای علوم کامپیوتر خود را در دانشگاه استنفورد به پایان رسانده، سابقه فعالیت به عنوان مشاور وزارت دادگستری کالیفرنیا را نیز در کارنامه خود دارد.

مایر همچنین زمانی که کامالا هریس در مجلس سنا حضور داشت به عنوان مشاور حوزه قانون و سیاست فناوری او فعالیت می‌کرد.

یکی از مسوولیت‌های محول‌شده به مایر ایجاد تیمی از کارشناسان فنی آگاه به موضوعات فناوری و سیاست‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی و امنیت سایبری است.

او علاوه بر این قرار است به عنوان مشاور ارشد علم و فناوری در وزارت دادگستری فعالیت کند تا به ظرفیت‌سازی برای جذب استعدادهای حوزه فناوری در این نهاد بپردازد.

مدیر ارشد هوش مصنوعی این وزارتخانه همچنین به عنوان کارشناس با بخش‌های مختلف این نهاد در مورد مسائل پیچیده‌ای که نیاز به تخصص فنی دارند همکاری خواهد کرد.

آبان‌ماه ۱۴۰۲ دولت جو بایدن با ابلاغ یک فرمان اجرایی در زمینه هوش مصنوعی دستگاه‌های دولتی ایالات متحده را موظف کرد تا به تقویت نیروهای مستعد این حوزه بپردازند. سازمان‌های دولتی آمریکا باید آیین‌نامه‌هایی را نیز در خصوص استفاده از این فناوری در خدمات خود تدوین کنند.

فرمان اجرایی یاد شده همچنین به تهیه استانداردهایی برای اطمینان از رعایت عدالت هنگام استفاده از هوش مصنوعی اشاره می‌کند. تاکید این بخش بر استفاده از این فناوری در موضوعات حساسی مانند صدور احکام مجازات و یا آزادی مشروط است؛ چارچوب‌های قضایی که در حیطه اختیارات وزارت دادگستری قرار دارند.

در مهرماه ۱۴۰۲ مقام‌‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (Central Intelligence Agency) اعلام کردند سی‌آی‌ای (CIA) قصد دارد ابزاری شبیه به «چت جی‌پی‌تی» راه‌اندازی کند تا در مراحل تحقیقاتی به کمک افسران این نهاد بیاید.

به گفته مقامات این سازمان، ابزار هوش مصنوعی سی‌آی‌ای ویژگی‌هایی مشابه با چت‌بات شرکت «اوپن ای‌آی» (OpenAI) خواهد داشت و به تحلیلگران کمک خواهد کرد به انبوهی از داده‌های موجود در منابع عمومی دسترسی بهتری پیدا کنند.

منبع: سیتنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.