چت جی پی تی حالا در نسخه‌های پولی، منابع پاسخ‌های خود را نشان می‌دهد

کمیته رکن چهارم – ChatGPT لینک سایت پاسخ‌های خود را مشخص می‌کند تا کاربران با کلیک روی آن بتوانند درباره آن موضوع بیشتر بدانند.

چت‌بات‌های هوش مصنوعی به‌رغم استقبال زیادی که از آن‌ها به‌عمل آمده است، همچنان گاهی دچار توهم می‌شوند و پاسخ‌های اشتباهی به کاربر می‌دهند. حالا OpenAI اعلام کرده است که ChatGPT لینک منبع اصلی پاسخ‌های خود را مشخص می‌کند تا کاربران بتوانند با مراجعه به آن، درباره آن موضوع بیشتر بدانند و یا صحت آن را بسنجند. البته این قابلیت تنها برای کاربران سازمانی، ChatGPT پلاس و تیم در دسترس خواهد بود.

براساس پست OpenAI در ایکس، ChatGPT حالا هنگام پاسخ‌دادن به کاربران، لینک منبع اصلی را نیز مشخص می‌کند. به‌ عبارت دقیق‌تر، این چت‌بات نام و لینک سایتی که از آن پاسخ را نقل کرده است، در پرانتز قرار می‌دهد. البته OpenAI این قابلیت را فقط برای اشتراک‌های پولی فراهم کرده است. این ویژگی در کوپایلوت مایکروسافت برای تمامی کاربران در دسترس است.

ChatGPT لینک منابع پاسخ‌های خود را قرار می‌دهد

در تصویر بالا، کاربر از ChatGPT درباره چند رستوران خوب برای قرار ملاقات سؤال کرده و این چت‌بات با معرفی هرکدام، نام سایت مرجع و لینک آن را در پرانتز قرار داده است. کاربر می‌تواند با کلیک‌کردن روی لینک، به سایت و مقاله اصلی مراجعه کند.

از آنجایی که فقط طرح‌های پولی می‌توانند از این مزیت استفاده کنند، این ویژگی جدید فقط برای کاربران سازمانی، پلاس و تیم در دسترس است. OpenAI علاوه‌ بر اطمینان‌خاطر دادن به کاربران درباره صحت پاسخ‌های ChatGPT، احتمالاً قصد دارد با چنین کاری تنش‌های نقل مطالب دارای کپی‌رایت را نیز کاهش دهد.

البته این ویژگی چندان تازه نیست؛ کوپایلوت مایکروسافت که براساس مدل‌های OpenAI توسعه یافته، مدت‌هاست که لینک منابع را در پاسخ‌های خود قرار می‌دهد. چنین قابلیتی نه‌تنها اطلاعات چت‌بات را معتبرتر می‌کند و احتمال توهم را کاهش می‌دهد، بلکه کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرجع بروند و مطلب را کامل بخوانند.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.