هشدار فیس‌بوک درباره هکرها

۱کمیته رکن چهارم – فیس بوک به تازگی نوع جدیدی از نوتیفیکیشن را راه‌اندازی کرده است که در صورت مظنون شدن به اینکه اکانت کاربران مورد هدف یک هکر قرار گرفته هشدار می‌دهد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،الکس استاموس مدیر ارشد بخش امنیتی فیس بوک می‌گوید: در حالیکه ما همیشه گام‌هایی برای امنیت حساب‌ها برداشته‌ایم اما تصمیم گرفتیم تا این هشدار را در صورت وجود سوء ظن قوی نسبت به حمله به یک حساب کاربری اضافه کنیم.

ما این کار را انجام می‌دهیم برای اینکه این نوع حملات پیشرفته‌تر و خطرناک‌تر از بقیه هستند و قویاً کاربران مبتلا را تشویق می‌کنیم تا اقدامات لازم را برای امنیت همه حساب‌های آنلاین خود انجام دهند.

فیس بوک می‌گوید: اگر کاربر این نوتیفیکیشن را دریافت کرد به هیچ وجه نشانه این نیست که فیس بوک خودش هک شده است.

بلکه می‌تواند نشان دهنده آن باشد که کامپیوتر و یا گوشی هوشمند فرد دارای بدافزارهایی است که برخی بازیگران از آن‌ها در جهت دسترسی به حساب‌های کاربری دیگران استفاده می‌کنند. فیس بوک قول داده است که از این اعلان هشدار زمانی استفاده کند که شواهد قوی نتیجه گیری آنها را تایید کند.

به عبارت دیگر اگر کاربر هشدار فیس بوک را دریافت کرد باید آن را جدی بگیرد و توصیه می‌کند که به بازسازی و یا جایگزینی هر سیستمی بپردازد که توسط نرم افزارهای مخرب آلوده شده است.

جان کارلین می‌گوید هیچ دیوار به اندازه کافی بلندی برای حفاظت در مقابل حمله بدافزارها و هکرها وجود ندارد اما توجه به به موقع و پاک کردن سریع آنها بسیار مهم است. این رویکرد و نگرش فیس بوک است وقتی این هشدار را منتشر می‌کند.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.