بریتانیا سرمایه‌گذاری مایکروسافت و آمازون در شرکت‌های هوش مصنوعی را بررسی می‌کند

کمیته رکن چهارم – رگولاتور بریتانیا از طرف‌های ذی‌نفع دعوت‌ می‌کند تا درباره سرمایه‌گذاری‌های مایکروسافت و آمازون در شرکت‌های کوچک هوش مصنوعی اظهارنظر کنند.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) همکاری مایکروسافت با شرکت فرانسوی هوش مصنوعی Mistral و همچنین سرمایه‌گذاری آمازون در استارتاپ آنتروپیک را بررسی می‌کند. این رگولاتوری از طرف‌های ذی‌نفع و شخص ثالث دعوت‌ می‌کند تا درباره سرمایه‌گذاری‌های این دو غول فناوری در شرکت‌های کوچک هوش مصنوعی اظهارنظر کنند.

سازمان CMA درواقع به دنبال دیدگاه‌های مختلف درباره شراکت مایکروسافت و آمازون با سازندگان مدل‌های هوش مصنوعی مولد کوچک‌تر هستند. این سازمان بیشتر بر همکاری مایکروسافت با Mistral و استخدام کارکنان سابق Inflection AI توسط این غول فناوری، و همچنین سرمایه‌گذاری آمازون در آنتروپیک متمرکز خواهد بود.

تحقیقات رگولاتوری بریتانیا درباره مایکروسافت و آمازون

CMA تا ۹ می (۲۰ اردیبهشت) به‌دنبال نظرات طرف‌های ذینفع است تا بررسی کند که آیا سرمایه‌گذاری‌ها و همکاری این شرکت‌ها قرار است به ادغام آن‌ها منجر گردد یا خیر. دعوت برای اظهارنظر درواقع اولین بخش از فرایند جمع‌آوری اطلاعات است که پیش از آغاز تحقیقات رسمی فاز ۱ توسط رگولاتور بریتانیایی انجام می‌شود.

مایکروسافت اخیراً ۱۶ میلیون دلار در Mistral سرمایه‌گذاری کرده؛ این استارتاپ فرانسوی توسط کارمندان سابق متا و دیپ‌مایند گوگل تأسیس شده است. درهمین‌حال آمازون در شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک سرمایه‌گذاری کرده است. البته پیش‌تر آمازون گفت که سهام اقلیت را در آنتروپیک حفظ خواهد کرد و در هیئت مدیره صندلی نخواهد داشت.

از سوی دیگر، مایکروسافت با این امر که قراردادش با Mistral و استخدام‌هایش از Inflection به منزله ادغام است، مخالفت کرد. سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: «ما مطمئن هستیم که شیوه‌های تجاری رایج مانند استخدام استعدادها یا سرمایه‌گذاری جزئی در یک استارتاپ هوش مصنوعی باعث ارتقای رقابت می‌شوند و با ادغام یکسان نیستند.»

سخنگوی آمازون نیز گفته است: «برخلاف شراکت بین دیگر استارتاپ‌های هوش مصنوعی و شرکت‌های بزرگ فناوری، همکاری ما با آنتروپیک شامل سرمایه‌گذاری محدود است و به آمازون نقش مدیر هیئت‌مدیره یا ناظر نمی‌دهد و همچنان آنتروپیک مدل‌های خود را روی چندین ارائه‌دهنده فضای ابری اجرا خواهد کرد.»

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.