وحشت افزارجدیدی به نام SpeedUpKit

کمیته رکن چهارم – مجرمان سایبری با ثبت و راه اندازی نامده ها دامنه مشهور که با دیکته غلط و بسیار شبیه به نام اصلی خود می باشند، کاربران نا آگاه را به دام وحشت افزارجدیدی به نامSpeedUpKit می کشند

به گزارش کمیته رکن چهارم،برای جلب آسان کاربران به استفاده از نرم افزارهای نه چندان با فایده و خوشنام، سازندگان اینگونه محصولات با سودجوییاز نام دامنه شرکتهای مشهور و پر طرفدار و همچنین سوء استفاده از اشتباهات تایپی کاربران، آنها را بطور ناخواسته به سایت هایی می کشند که این محصولات نرم افزاری بی فایده را تبلیغ و عرضه می کنند.

اخیراً با استفاده از این روش، عرضه نرم افزاری به نام SpeedUpKit که در ظاهر یک ابزار بازسازی و پاکسازی رایانه است، آغاز شده است. مثلاً اگر سایت تسلیت گوییlegacy.com در آمریکا را که طرفداران زیادی دارد، به اشتباه legady.com تایپ کنید به سایتی هدایت خواهید شد که نرم افزار SpeedUpKit را تبلیغ می کند. به این روش بازاریابی و تبلیغ ناسالم، Typosquattingمی گویند.

نرم افزار SpeedUpKit که ۳۰ دلار قیمت دارد، ادعا می کند که Registry را بازسازی کرده و فایلهای اضافه و بیهوده را از روی کامپیوتر پاکسازی می کند. ولی یک آزمون ساده نشان داده که این ابزار حتی بر روی کامپیوتر کاملاً نو و جدید هم صدها مورد برای بازسازی و پاکسازی پیدا می کند! بر روی یک کامپیوتر نو با سیستم عاملWindows 7 که به تازگی نصب شده بود، ابزار SpeedUpKit بیش از ۶۴۰ مشکل و مورد برای رسیدگی پیدا کرد.

speedupkit.jpg

به این محصولات که سعی در ایجاد وحشت و رعب در کاربران دارند تا آنها را وادار و ترغیب به خرید محصول نمایند، “وحشت افزار” یا Scareware گفته می شود.

نام دامنه شرکتهایی نظیر Microsoft ،Google ،Adobe و Wikipedia از جمله نام هایی هستند که مورد سوء استفاده نویسندگان “وحشت افزار” قرار گرفته اند.

دامنه های جعلی که ابزار SpeedUpKit را تبلیغ می کنند، با نمایش پنجره های هشدار درباره به روز نبودن سیستم عامل و ضدویروس و همچنین هشداری با عنوان Please repair MSIE security update کاربر را به ترس و دلهره می اندازند تا کاربر بدون دقت و فکر کافی، فوراً برای نجات سیستم خود دست بکار شده و اقدام به خرید ابزارSpeedUpKit نماید

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.