آویرا در غیاب ” وب روت ” و ” نورتون سیمنتک ” در تست Performance AV-C اول شد

۱کمیته رکن چهارم – وب سایت AV-Comparatives نتایج تست آنتی ویروسها براساس میزان مصرف منابع سیستم و تاثیر بر سرعت و عملکرد سیستم ( Performance ) را منتشر نمود .

به گزارش کمیته رکن چهارم،در این تست که مربوط به ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ می باشد ، آنتی ویروس آویرا Avira در بالاترین رتبه و پس از آن آنتی ویروس آوست ( Avast ) قرار گرفته است .

چند نکته درباره تست Performance وب سایت AV-C :
۱- چندین شرکت آنتی ویروس در تستهای AV-C حضور ندارند که در تست Performance عدم حضور آنتی ویروسهای وب روت ” Webroot Secure Anywhere ” که سبکترین ، کم حجم ترین و سریعترین آنتی ویروس دنیا می باشد ، مشهود است .

۲- آنتی ویروسهای خانگی کمپانی سایمنتک ( سیمنتک ) که با نام تجاری نورتون ( Norton ) شناخته می شوند هم جزء سبکترین ( البته نه به اندازه وب روت ) آنتی ویروسها می باشند و آنها هم در تستهای AV-Comparatives حضور ندارند .

۳- مصرف کم یا زیاد آنتی ویروس از منابع سیستم و تاثیرش بر عملکرد و سرعت سیستم هیچ ارتباطی ( تاکید میکنیم : هیچ ارتباطی ) با میزان حفاظت و قدرت یا کیفیت آنتی ویروس ندارد .

متاسفانه برخی اشخاص و شرکتها آنتی ویروسهای سنگین را با کیفیت و قدرتمند و آنتی ویروسهای سبک را فاقد قدرت و ناکارآمد معرفی میکنند .

در حالی که هیچ ارتباطی بین قدرت و کیفیت آنتی ویروس با استفاده آنتی ویروس از منابع سیستم وجود ندارد .

از نمونه های بارز و روشن آن میتوان به ضد ویروسهای وب روت ” Webroot ” اشاره نمود که قدرت بالایی در شناسایی و مقابله با تهدیدات سایبری دارند ولی در عین حال بسیار سبک و بسیار کم حجم و بسیار سریع هستند .

لطفآ به شایعات موجود درباره سبکی و سنگینی آنتی ویروسها مخصوصآ در بازار کامپیوتر توجه نکرده و صرفآ براساس برند آنتی ویروس ، مدل آنتی ویروس و گارانتی آنتی ویروس نسبت به انتخاب و خرید اقدام نمائید

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.