پیشنهاد رشوه یک شرکت توزیع بدافزار به Raspberry Pi Foundation

۱کمیته رکن چهارم – سازمان خیریه Raspberry Pi Foundation تولیدکننده رایانه‌های کوچک افشا کرد که یک شرکت توزیع‌کننده بدافزار خواسته است تا در ازای پول، یک بدافزار را در داخل رایانه Raspberry Pi پیش از تحویل به مشتریان قرار دهد.

به گزارش کمیته رکن چهارم، Raspberry Pi Foundation بیست‌وسوم دسامبر، تصویری از یک ایمیل را در توئیتر درج کرد که در آن Linda مدیر تجاری یک شرکت توزیع‌کننده بدافزار از Liz Uptonto مدیر ارتباطات این سازمان خیریه تقاضا می کند تا یک فایل مشکوک قابل اجرا را در Raspberry Pi نصب کند و در مقابل به ازای هر نصب مبلغی را دریافت کند. Linda در تشریح سازوکار این بدافزار ادامه می‌دهد که به‌محض نصب این بدفزار آیکن shortcut یی بر روی دسکتاپ کرابر ظاهر می‌شود و با گشوده شدن آن کاربر به سمت وب سایت این شرکت توزیع کننده بدفزار هدایت می‌شود.

اگرچه نام شرکت از سوی Linda به این سازمان خیریه اعلام شده اما Raspberry Pi Foundation تاکنون نام این شرکت را رسانه‌ای نکرده است.

Raspberry Pi که یک رایانه ساده است این قابلیت را دارد که در داخل بسیاری از پروژه‌ها گنجانده شود. به‌دلیل قیمت پایین، تاکنون چهارمیلیون واحد آن از سوی Raspberry Pi Foundation فروخته شده است.

منبع: پاپسا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.