پاندا سکیوریتی: گوشیهای سری گلکسی سامسونگ قابل شنود است

۱کمیته رکن چهارم – بنابر اعلام کارشناسان حوزه امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی، طی کنفرانس اخیری که در توکیو انجام گرفت، شنود و رهگیری از طریق مکالمات تلفنی در دستگاه های مشهور و قدرتمند سامسونگ یعنیگلکسی S6 و لبه کهکشان S6 و توجه داشته باشید کهکشان ۴ امکانپذیر است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این شرکت اعلام کرد: بسیاری از ما هنگام انجام مکالمات تلفنی توجه زیادی به امنیت شخصی مان نمیکنیم. به راحتی در مورد مسائل زندگی روزمره، موضوعات کاری و بسیاری از موارد مهم دیگر با مخاطبان مختلف به صورت تلفنی صحبت میکنیم. اغلب اطلاعات مهم مانند شماره حساب، رمزهای بانکی و اطلاعاتی که به اصطلاح محرمانه محسوب میشوند را تلفنی بازگو میکنیم.

متخصصان، این تلفنهای همراه را با هدف انجام ارتباطات رادیویی به یک چیپست مجهز کردهاند. فرد مجرم به کمک این چیپ ست، برای انجام رهگیری، از روش جاسوسی انسان در وسط حمله استفاده میکند.

این شیوه، یک تکنیک قدیمی است که تبهکاران سایبری را قادر به شنود، رهگیری، پایان دادن به مکالمهی تلفنی و همچنین خواندن غیر مجاز پیغامهای کاربر بدون اطلاع وی میسازد. با استفاده از این تکنیک ساده، تبهکاران سایبری میتوانند مکالمات تلفنی را ضبط کرده و به این ترتیب عملیات جاسوسی خود را محقق سازند.

بر اساس گزارش منتشر شده از شرکت امنیتی پاندا، متخصصان امنیتی هنوز جزییات کاملی از این روش جاسوسی ارائه نکردهاند. اما کارشناسان فنی شرکت سامسونگ با آگاهی از این اشکال بزرگ، میتوانند تا دیر نشده این نقص بزرگ را از دستگاه های خود برطرف کنند و طرفداران خود را از این نگرانی نجات دهند.

این روش شنود نمونهای بسیار کوچک از روشهای متعدد جاسوسی موجود می باشد. برخی تبهکاران با استفاده از ژیروسکوپ قادرند با هدف جاسوسی در تماسهای تلفنی، حتی ارتعاشاتی که توسط صدای گوینده تولید میشود را ضبط کنند.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.