برای سومین‌بار باج افزار Linux.Encoder کرک شد

۱کمیته رکن چهارم – نسخه سوم باج‌افزارLinux.Encoder که بر روی وب سایت‌ها و سرورهای مبتنی بر لینوکس تأثیرگذار است و اقدام به رمزگذاری Apache، MySQL و فلدرهای home/root می‌کند، در قبال باج ۹۹.۴۵۳ دلاری حاضر به رمزشکنی فایل‌های حساس است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،اگرچه محققان شرکت Bitdefender قادر بودند نسخه سوم Linux.Encoder را همانند دو نسخه قبل کرک کنند اما پیش از انتشار ابزار رمزشکنی Linux.Encoder از سوی آنها، این نسخه از باج‌افزار که اولین‌بار از سوی Dr.Web توسعه یافته بود توانست حدود ۶۰۰ سرور را در سرتاسر جهان آلوده کند.

می‌توان به‌راحتی از شر نسخه سوم باج‌افزارLinux.Encoder که بر روی وب سایت‌ها و سرورهای مبتنی بر لینوکس تأثیرگذار است خلاص شد. این باج افزار که اقدام به رمزگذاری Apache، MySQL و فلدرهای home/root می‌کند، در قبال باج ۹۹.۴۵۳ دلاری حاضر به رمزشکنی فایل‌های حساس است.

با این حال، قربانیانی که به این نسخه آلوده شدند با استفاده از ابزار رمزشکنی این شرکت به‌راحتی توانستند فایل‌های خود را رمزشکنی کنند بدون آنکه نیازی به پرداخت باج باشد. چون به گفته Bitdefender، این نسخه از باج‌افزار مثل دو نسخه قبلی همچنان در برابر حملات key recovery آسیب پذیر است.

این‌طور به‌نظر می‌رسد که نویسندگان این باج‌افزار، برنامه‌نویسان آماتوری هستند که تحت تأثیر موفقیت باج‌افزارهای CryptoWall و CryptoLocker دست به توسعه Linux.Encoder زده‌اند.

این رویداد نشان می‌دهد که نویسندگان آماتور باج‌افزار بسیاری هستند در سرتاسر جهان که علاقه دارند مانند گروه‌های سازمان یافته جرایم سایبری از راه توسعه باج افزار کسب درآمد کنند. نویسندگان آماتوری که ردگیری‌شان برای آژانس‌های امنیتی مثل یوروپل بسیار راحت‌تر از گروه‌های سازمان‌یافته است.
مرجع : پاپسا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.