گوگل، ۷۷ درصد از ترافیک آنلاین را رمزگذاری کرد

۱کمیته رکن چهارم – بر اساس اعلام گوگل سرانجام با هدف دفاع از رمزگذاری داده‌های کاربران، چند درصد از کل ترافیک این سایت رمزگذاری شده تا از دسترس هکرها و کلاهبرداران اینترنتی در امان باشد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،شرکت فناوری گوگل می‌گوید: ۷۷ درصد از درخواست های ارسالی از سراسر جهان به گوگل برای دریافت و تبادل اطلاعات به‌صورت رمزگذاری شده صورت می‌گیرد که نسبت به اواخر سال ۲۰۱۳ تا ۵۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

آماری که گوگل در این زمینه منتشر کرده نشان می‌دهد کاربران تمامی خدمات گوگل بیشتر تمایل دارند با رمزگذاری داده‌های مختلف آنها را ایمن نگه‌دارند. البته اطلاعات منتشر شده سایت به اشتراک‌گذاری ویدیو را در بر نمی‌گیرد. گوگل امیدوار است تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ اطلاعات مربوط به رمزگذاری یوتیوب را هم در آمار خود بگنجاند.

پس از افشای همکاری‌های گسترده شرکت‌های فناوری امریکا از جمله گوگل با آژانس امنیت ملی ایالات متحده برای جاسوسی از کاربران اینترنت و تلفن همراه، این شرکت‌ها برای جلب مجدد اعتماد مردم به استفاده از روش‌های گوناگونی روی آورند. به‌عنوان مثال گوگل اعلام کرد تمام فعالیت‌های کاربران را رمزگذاری می‌کند تا امنیت و حریم شخصی مردم حفظ شود.

گوگل در سال ۲۰۱۴ فرمول خود برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌های مختلف در زمان نمایش در جستجوگرش را هم تغییر داد تا رتبه و جایگاه سایت‌هایی که به‌طور خودکار اطلاعات کاربران را رمزگذاری می کنند، بهبود ببخشد. این امر مدیران وب‌سایت‌های مختلف را به استفاده از شیوه‌های بهینه رمزگذاری اطلاعات ترغیب کرد.

بر اساس آمار منتشر شده بیشترین میزان رمزگذاری داده‌ها در حد ۱۰۰ درصد مربوط به جی‌میل است. البته داده‌های ردوبدل شده میان جی‌میل و سایر سرویس‌های ایمیل لزوما رمزگذاری نمی‌شوند. پس از جی‌میل خدمات نقشه گوگل با ۸۳ درصد رمزگذاری در رتبه دوم و خدمات تبلیغاتی با ۷۷ درصد رمزگذاری در رتبه سوم است، اما میزان رمزگذاری برای سرویس‌های اخبار و مالی در حد اندک و برابر با ۶۰ و ۵۸ درصد است.
مرجع : خبرگزاری فارس

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.