تحلیل و معرفی بدافزارهای بسترهای مجازی‏ سازی

کمیته رکن چهارم – مجازی‏سازی روشی است که در آن منابع کامپیوتر به صورت انتزاعی وجود دارند. با مجازی کردن منابع، بستر مورد نظر چندین سیستم‏عامل می‏تواند به صورت همزمان روی یک سخت‏افزار اجرا شود.

به گزارش کمیته رکن چهارم،روش مجازی‌سازی به ابتدای دهه ۷۰ میلادی برمی‏گردد، زمانی که IBM سیستم‏عامل تقسیم زمانی CP/CMS خود را معرفی کرد. مجازی‏سازی منافع بسیاری را برای ما فراهم کرده است، اما یک هکر کامپیوتر می‏تواند با بهره‏برداری از دستورات مجازی‏سازی و ایجاد یک لایه از نرم‏افزار، کنترل سیستم‏عامل اصلی را در اختیار بگیرد. هکر می‏تواند یک بدافزار را در سطح VMM قرار دهد. قرار گرفتن در این سطح می‏تواند بسیار زیان‏آور باشد به‏گونه‏ای که هکر با بالاترین دسترسی عملیات خود را انجام دهد. این بدافزار ممکن است یک ثبت‏کننده‏ی کلید را نصب کند، در حافظه‏ی سیستم‏عامل مهمان به دنبال رمز عبور بگردد و یا به دیسک از راه دور دسترسی داشته باشد. یک روت‏کیت می‏تواند از روش مجازی‏سازی سخت‏افزار استفاده کند که به آن روت‏کیت HVM می‏گویند. اگر شخصی محیط مجازی‏سازی را به خطر بیندازد، می‏تواند کنترل محیط فیزیکی که سیستم روی آن اجرا می‏شود را در دست بگیرد. کشف و بیرون کردن بدافزاری که در این سطح مخفی شده باشد بسیار سخت‏تر از بدافزاری است که در سطح هسته قرار دارد.
در این گزارش، ابتدا بدافزارها را طبقه‏بندی کرده، سپس در مورد بدافزارها و روت‏کیت‏هایی که باعث آلودگی ماشین مجازی و همچنین سیستم‏عامل میزبان می‏شوند و همچنین روش‏های به کار رفته در آنها صحبت می‏کنیم.

جهت مطالعه کامل این گزارش به پیوست مراجعه نمایید.

پیوست

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.