در کمتر از ۱۰ ثانیه اندروید شما هک خواهد شد

اندرویدکمیته رکن چهارم – حادثه ناگوار امنیتی Stagefright (نام مستعار (Metaphor با نسخه جدید خود دوباره به سراغ کاربران گوگل آمده است. بنابر گزارشات رسیده، این سیستم در نسخه جدید قدرتمندتر از قبل امنیت کاربران را تهدید می نماید. همانطوری که از نام آن مشخص است Stagefright قادر است به راحتی در کتابخانه اندروید مخفی شود و به دور از چشم کاربران اطلاعات را به راحتی در اختیار مجرمان سایبری قرار دهد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این بدافزار خطرناک بیش از میلیون ها کاربر اندرویدی را قربانی کرده است. بر اساس آماری دقیق تر، این بدافزار حدود ۲۳٫۵ درصد از اندروید نسخه ۵٫۰ و ۵٫۱ را تهدید کرده است.

و اما گوگل در مقابل این بدافزار چه می کند ؟!

پس از شناسایی این بدافزار شرکت گوگل اقدام به از بین بردن برخی حفره های امنیتی کرده و به صورتی متناوب وضعیت امنیتی خود را ارزیابی نموده است. شرکت گوگل با تولید گروهی از آسیب پذیری ها و تست نفوذ آن ها گام بزرگی در مقابله با این بدافزار برداشته است.

طرز کار Metaphor چگونه است ؟

جالب است بدانید برای اینکه مجرم سایبری حمله خود را توسط این بدافزار انجام دهد لزومی به استفاده آنلاین کاربر از دیوایس هوشمند نمی باشد. بلکه مجرم سایبری می تواند با دسترسی به یک وب سایت ( به عنوان مثال یک لینک مخرب پیوست داده شده به ایمیل) به تلفن همراه هوشمند قربانی دسترسی پیدا کند. دسترسی کامل مجرم به سیستم قربانی حدود ۱۰ الی ۱۵ ثانیه زمان می برد. همانطوری که واضح است استراتژی این بدافزار شیوه ای قدیمی ولی کارآمد است.

چگونه از این بدافزار در امان باشیم ؟

بهترین روش برای مقابله با خطرناک ترین بدافزارها این است که همواره از آخرین نسخه سیستم عامل استفاده نمایید. دومین راهکار لازم و ضروری بکارگیری آنتی ویروس کارا و موثر بر روی تلفن همراه است. دقت داشته باشید که اگر نسخه سیستم عامل شما به روز نیست در هنگام استفاده از اینترنت فقط در منابع معتبر وب گردی نمایید.

منبع:پاندا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.